08 december 2009

Vaccinerad!

I onsdags vaccinerade jag mig, tänkte att det var väl lika bra. Själva sprutan gjorde inte särskilt vilket var bra.. då jag hatar sprutor! Jag brukar alltid få små blåmärken på stället som jag tagit den på. Första natten gick jättebra, armen ömmade bara. Halva torsdagen gick bra, men på eftermiddagen... då fick jag alla influensaliknande symptom man kunde få! Jag kunde inte prata, kände mig dåsig, snuvig, hosta och allt annat. Detta höll i sig till på fredagskvällen då allting bara försvann.
På lördagen var jag bara svag i armen, jag kunde inte lyfta något utan att tappa det. Jag tappade bland annat en glasflaska i en affär... och skylla på att jag varit och vaccinerat mig gick ju inte!

Sen dess har jag inte haft några större problem eller biverkningar så jag tycker att man ska vaccinera sig! Vill man inte så vill man inte =) Det är ju upp till var och en! Men jag tyckte iaf inte att det var så farligt!



MVH
Alexandra

Inga kommentarer: