08 maj 2008

Våååår!

Nu har jag haft Melva sen i söndags å det går kanon bra =) Hon har lärt sig så mycke på så kort tid och hon e helt underbar!
Visserligen e hon väldigt otålig och vill leka å hoppa runt hela tiden, men annars så vill hon verkligen lära sig saker och hon är väldigt lättlärd utav sig.
Idag har hon varit ute på agility planen (som hon iofs är varje dag) men idag fick hon leka med 4 andra hundar och hon hade skitkul =)
Fasen sicken gött väder de är ute då! Lite varmt kanske för min smak men de är ändå härligt ^^ Våren är verkligen min årstid, det känns som man vaknar ur en hemskt lång dvala.
Melva är en flatcoated retriever blandat med Labrador retriever. Men labben syns inte så mycke på henne eller i hennes sätt förutom hennes vita baktassar.
Usch igår så smet hon ut genom dörren när vi var på a-planen och rätt ner i ån som går där -.- dyngsur men jättelycklig var hon när jag fick fatt på henne.
Jaja.. denna veckan har varit jättebra =) Pratat lite med alex å sådär... jag fattar nog inte vilken tur jag har som har henne.. Jag älskar verkligen denna människa! Jisses.

Nåja nu ska jag jobba på lite innan Lillemor kommer och skäller ut mig för att jag sitter å gör annat ofog.. höhö.
Ha de gött folket!
//Alexandra

Inga kommentarer: