03 maj 2008

Veckan som varit...

Jag var ledig i måndags men jobbade på tisdagen och onsdagen. Jag försov mig på tisdag morgon så jag fick åka med Johan och jobba i Skepplanda istället för att vara med Maria =) Jag träffade på en kille som heter Kristoffer där å han var verkligen jättekul att prata med. Vi la plattor, syffla lite jord i Nödinge och Skepplanda...sen vet jag inte om vi gjorde så mycke mer faktiskt. Onsdagen fick jag följa med Kristoffer ut till Marstrand och kratta jord medans han körde sin grävmaskin. Jäklar vilket hus de låg där! Stort så in i helvete och havsutsikt å grejer ne de var jättefint verkligen, rika sthlm:are =P
Jag och Miranda hade bestämt oss för att gå på Cortegen på onsdag kväll så de gjorde vi också och de var förbannat tråkigt. Fruktansvärt tråkigt för jag lov att säga. Så vi åkte och köpte godis och for hem till mig å tittade på film ^^

I torsdags hade Elin uppvisning i Göteborg på Göteborgs konserthus på Göta platsen. Så efter de fick vi se en demonstration från socialdemokraterna och vänstern.
Efter de gick vi på restuarang och käkade. Jag, mormor, Cissi, Britt-marie, mamma, Elin, morfar o Rickard.
Sen åkte vi hemåt.
I fredags så hjälpte jag Alexandra att flytta. Vi lånade skåpbilen och körde iväg grejer till Dingle.
Vi kom hem rätt sent den kvällen så det fanns inte allt förmycke att göra sen efter de faktiskt =)

Sedan på lördagskvällen följde jag med Alex hem till honom. Vi tittade på körslaget och sen provade jag på att köra hans fyrhjuling och de var skitskoj! Körde på åkern hos honom. Imorgon ska jag få Melva, en flatcoated retriever och labrador blandning ifrån Mirandas syster i skåne. Hon är 2år och ska tydligen vara världens snällaste hund =) Det känns jättepirrigt men det ska bli kul faktiskt! Gud vad jag har saknat att ha ett djur omkring mig. Jag känner verkligen att jag har så mycket att ge henne och hon mig. Jag behöver göra mig av med kärlek =)
I höst har jag och Miranda bestämt oss för att börja i agility tillsammans med hennes hund Taosan, dom trivs jättebra tillsammans så de ska bli skitkul ^^
Det var väl allt för denna gången... åker till skolan på måndag så kommer inte kanske skriva så mycke i veckan men jag ska försöka få ihop de på helgen och på vardagen om detta går vill säga.
Så ni får alla ha de så gött =)
//Alexandra

Inga kommentarer: