14 oktober 2009

Vad är svenskt?

Jag har inte hunnit skriva här då jag har så enormt mycket att göra just nu. Jag läser 2600poäng istället för dem vanliga 2500.. fick reda på detta häromdagen.
Jag har inte hunnit börja på mitt projektarbete som ska vara inne i februari.. det börjar bli bråttom! Jag har sex prov efter mig plus att jag ska hänga med det som händer idag, ja ni hör själva att det är en del =/ Imorgon ska jag dessutom ha studiesamtal med rektorn för att jag inte får in allting i min plan.. men jag ska fanimej försöka! Watch me säger jag bara för jag ska klara det här. Det blir mitt livs hittills största utmaning och den ska genomföras, så är det. Sen om jag har grymt höga krav på mig själv är en annan sak... det är nog det som är jobbigast. Jag vill inte ha godkänt, jag vill ha minst VG helst MVG. Men jag hinner inte få dessa betyg då allt måste göras illa kvickt så ja.. det gör ont i min stolthet får jag säga.

Men iaf, just nu sitter jag ner med historian och dricker varm choklad och äter kanelbullar^^ Gott gott! Man kan nog fan aldrig bli för gammal för varm choklad och kanelbullar inte! Samtidigt så bläddrar jag igenom lite kort jag har på datorn och jag tror det är dags för en ny stil igen i mitt hår. Jag ska ha långt hår och rött! Det ska bli rubinrött och jag ska ha det lockigt, precis som när jag var 16år =) såhär såg jag ut då:








Visst är jag söt? Det tycker iaf jag ^^


Hehe jag har en dansk kille på min msn som jag snackar engelska med. Han förstår inte svenska och jag inte danska så engelska blev bäst. Dumt ändå, vi har ganska snarlika språk men det skiljer sig ändå ganska enormt på vad det betyder osv. Nåja, jag försökte få honom att förstå vad en Semla är men han bara skratta åt ordet och tyckte det såg skumt ut. Sen sa han att Semla är nog det som gör oss svenskar så svenska. Kanske det kanske... det med svenskhet är ganska kul ändå. Jag har många gånger arbetat med frågan; Vad gör oss så himla svenska? Och ofta finner jag faktiskt inget svar på det. Förutom att jag vet att det är för jävla svenskt att stå i kö! Annat kommer jag inte på... skicka gärna en kommentar om du kommer på något som är typiskt svenskt och gör oss svenskar så himla svenska, jag skulle bli väldigt tacksam då =)

Nu ska jag fortsätta plugga!
Ha det gött folket.
Kramar
//Alexandra

1 kommentar:

Linus sa...

Man kan vara lagom svensk, men inte lagom engelsk, för lagom finns ju bara här. :)