07 oktober 2009

Som mjölk för öronen...

Jag har kommit in i en ny musik-period, jag har inte direkt någon aning om hur jag ska beskriva den. Men den är lite smått smörig och höst-tung kanske? Det är iaf väldigt blandat.

Här är några låtar som jag lyssnar på just nu:
All ends - Wasting life
En av tjejerna som sjunger jobbar på Diamond dogs i Göteborg.
Dare - Abandon
Melodisk rock från 80talet
Theatre of tragedy - Ashes and dreams
Tung metal-låt
Emilie Autumn - By the sword
Jag älskar henne! Hon är poet och gör väldigt annorlunda musik. Låten är gjord till minne av elfte september
Sonata Arctica - Everything fades to gray - Instrumental version
Sonatas nya. Samma gamla vanliga. Men denna låten tycker jag är skön. Låten är utan sång
Breaking Benjamin - Evil angel
The soundtrack of our lives - Instant repeater '99
Tokio Hotel - Monsoon
Stream of passion - Out in the real world
Gillar man Nightwish och Epica är detta ett underbart band!
Smaxone - Afterlife
Hur jag än letar och söker så hittar jag inte denna låten någonstans. Men den är bra. Nytt power-metal band.

Hoppas någon fick lite inspiration och kanske hitta sig en ny favoritgrupp ^^ Jag är rätt mycket för hårdrock, men ibland slinker det in lite annat.

Ha de gött!
//Alexandra

Inga kommentarer: