17 september 2009

Kyckling ala merango och långpromenad

Linus kom hem ganska tidigt idag från jobbet så vi bestämde oss för att gå ut och gå en sväng. Vi gick ett varv runt Torslanda city och vi sa nog nästan inte ett ord till varandra på vägen, vilket är skönt ibland. Det är lite knepigt det, det är alltid roligare att vara tyst med någon man gillar än tyst ensam, tycker jag iaf =)
Efter promenaden var det dags för mat! Jag tänkte göra något gammalt vanligt med kyckling men näe, jag fastnade för kyckling merango i kokboken. Så det fick det bli då, vilket var lättare sagt än gjort. Receptet var jättekonstigt och varje ingrediens skulle krångla med mig. Jag svor, skrek och svor ännu mer!

Såhär skulle det se ut enligt kokboken:










Såhär såg det ut i verkligheten:

Det ser nog skitäckligt ut och jag måste medge att jag trodde det skulle vara äckligt, men även här får vi lära oss att inte döma efter utseende - det var FANTASTISKT gött! Detta gör jag mer än gärna om =) Jag hade iaf färsk spenatpasta till och det gjorde det hela ännu goare! (har dessutom lite kvar tills imorgon, nam nam!^^)
Ha det gott allesammans och gokväll =)
//Alexandra

Inga kommentarer: