14 september 2009

Tiillbaka från skåne och gamla vänner

I förra veckan fyllde mina vänner år, Adde och Danne =) Grattis igen i efterskott ^^Jag blev nerbjuden till skåne utav Adde på födelsedagskalas så det var bara att ge sig av neråt! Jag fick låna bil utav verkstaden i älvängen, där min före detta låtsaspappa jobbar, Skitschyst verkligen! Med mig ner hade jag Miranda och Taosan (Mirandas hund).

Resan ner gick bra, vi stannade till i Alnarp för att hälsa på Alexandra och Jonathan (Alexandra är en gammal skolkamrat och Jonathan hennes fästman). Vi tog en matpaus och käkade baguetter i Alnarps slottsträdgård. Jisses vad fint det var! Rekommenderar verkligen stället.
Efter en timme där åkte vi vidare och att hitta ut ifrån Alnarp till motorvägen var verkligen en konst i sig, men tack vare ett par gulliga killar i Åkarp (eller vad det nu hette) så hittade vi ut på motorvägen igen. Sen var det bara raka vägen till Hässleholm.

Väl framme möttes jag upp utav Adde och hans vänner i en Saab, dem skulle visa vägen till Vittsjö från Hässleholm. Jag fick verkligen ha gasen i botten på den stackars bilen för att ens kunna hänga med och se vart dem åkte. Men ja, vi kom fram till slut iaf!
Vi käkade lite grann och sen skulle vi vidare ut till en ö, där festen skulle hållas. Vi fick ta med packning och grejer ut till en udde där Addes vän Jonas skulle köra ut oss med en båt över sjön. Det var verkligen ett riktigt naturskönt område.. Vägen hem ska vi inte prata om! Den var helt magisk. Vattnet låg spegelblankt, månen lyste upp hela skogen och vattnet, dimman dansade på vattnet och det var stjärnklart ute.. jag ryser! jag fullkomligt älskar sånt. I sånna stunder är allt dåligt som hänt värt varenda minut, bara för att få uppleva något sånt här. Oh sicken natt^^


Kvällen i helhet var helt underbar! Det var jättekul att få träffa Adde igen efter så många år. Vi träffades första gången sommaren 2004 så det var ju ett tag sen. Men det kändes inte ett dugg konstigt eller stelt på något sätt, vilket var en otrolig lättnad =)


Här har ni lite smakprov från Alnarpsträdgården:
Här har dem klippt en idegranshäck med laser, ser ni hur rakt det är? Det känns omänskligt?
Tack för denna gången!
Ha det gott
//Alexandra

Inga kommentarer: