22 december 2008

Jag ska ALDRIG köpa en Opel!

jamen då var de bara 2 dagar kvar till självaste Julafton.
För mig känns det som om det har varit jul hur länge som helst.. men de kan ju iofs bero på att alla julkåta svenskar sätter upp sina stakar innan halva november ens gått. Så de har varit jul sen i början av november egentligen.. IKEA satte upp sina julgrejer redan i september =P Jomen de gäller ju att få sålt flest tomtar.

Japps.. jag har fått låna Rickard och Markus Opel astra.
Jag fick låna den i utbyte mot att jag besiktigade den och den gick igenom galant!
Inte ett enda fel på den.. fastän larmhelvetet går hela tiden och avgasröret läcker så var de uppenbarligen felfritt.
Jag och bilar.. jag säger då de! Men jag ska iaf få låna den tills efter nyår^^ Det är alltid gött med bil!

I helgen har jag och Linus varit på Liseberg igen, fast denna gången med min före detta låtsas pappa och min lillasyster Elin.
Henke (min lillebror) och hans pök Emily var med också.
Rickard hade en verkstad som ligger bakom Liseberg så där fick vi stå gratis.. jag hade lite problem med att hitta dit men dit kom vi iaf till slut.
Hellre stå gratis än betala 15kr/tim -.-
De är ju rena rånet att stå på Lisebergs parkering!

Inne på Liseberg började vi med att käka våffla med grädde å sylt på.. jag som redan var mätt men de var ju gratis så ja.. man fick knö ner de också (Bukfylla.. ujuj)
När vi till slut gick därifrån skulle jag åka nyckelpigan med min kära syster och de gick ju bra de (förutom att den där våfflan började kännas lite i magen), men en gång räckte inte för damen utan vi skulle åka den en gång till.. (den där våfflan är mer eller mindre påväg upp), sen fick Elin syn på kaffekopparna! Och jovisst skulle vi åka den också.. denna gången åkte Linus med (han var jättesöt när han satt där och snurra på mittengrejen med min syster =P) och denna gången kan jag säga att den där våfflan, den fick jag svälja ner ett antal gånger för att inte få upp den alltså -.-
Så e de när man har syskon.. speciellt i 7årsåldern.
På kvällen vart vi på bio med Kristofer och henke å hans pök.
Linus var också med givetvis =P
Vi såg på The day when earth stood still och den var inte så bra som jag hoppades på att den skulle vara.. Men jaja =) sånt e livet!
Sen fick jag köra hem småbarnen till pappa i skepplanda och sen tillbaka till stan å sen hem till Linus.
Så jag e redigt trött på att köra bil.. de känns än idag i benen på mig =P

Mja.. jädrar vad text de blev.
Men så blir de när man inte har skrivit på ett par dagar =)
Jag e redigt sugen på att spela zelda så jag funderar på att göra de när jag e färdig här.
Åh! Idag har mina böcker kommit ^^
Skall hämta ut dom imorgon =)
Jag har blivit inspirerad att läsa böcker igen.. och de är Beccas "fel" ;)
Nämen jag har alltid gillat att läsa böcker.. alla möjliga sorters böcker men helst fantasy och verklighetsbaserade böcker.
De värsta jag vet är kärleksdrypande böcker om ett par som träffas, sen pökar dom och så avslöjas en hemlighet som för isär dom och sen inser dom att dom älskade ju varann å bla bla bla.. så puttinuttigt usch!
Eller förutsägbara deckare.. Näe blä!
Vissa fantasy-böcker är också väldigt förutsägbara och dom brukar jag inte läsa.
Jag läser oftast de som ger mig en utmaning.. eller gör mig överraskad.. Och de ska tydligen vara sånna böcker jag bestält (stod de iaf.. hur mycke de stämmer får avslöja sig självt i sinom tid).

Nu e man hemma hos pappsen.. Ska förbi Stenungsund imorgon och hämta julklappar hos mamma.
Funderar på att svänga förbi en affär och se om där finns något man kan köpa.. funderar på att köpa en klänning eller något jag kan ha på jul och nyår.
Jag måste köpa Linus julklapp också.. Pappa ska ha sin julklapp också. Han ska få ett presentkort på något ställe där man kan fixa sina badrum! Jag tycker pappa borde fixa iordning duschen för den ser förjävlig ut. Vårat vatten är väldigt järnrikt så de blir gult där vattnet rinner typ.. så de ser knasigt ut men jag hoppas de ska fixa sig nu då ^^
Henke skall ha en julklapp också.. vad han ska få har jag ingen aning om men de löser jag väl när jag e ute och grejar. Melva har fått sin julklapp i förtid hon =) Hon fick ett halsband med reflexgrejer på, halvstryp. Så nu ska de bli bättre med hennes dragkamp.

Jisses vad möe de blev.. jaja nu har jag iaf underhållt dig som läser en bra stund =) Gå och gör något vettigt med dig nu!
Jag önskar dig en God jul och gott nytt år! Tack för din tid och upmärksamhet i min enkla vardag!

Over and out
//Alexandra

Inga kommentarer: