25 december 2008

Julafton/Juldag




Japp igår var de julafton med allt vad de innebar..
Klä upp sig, åka iväg och hälsa på släkten, vara trevlig, skaka hand med alla, berätta för hundrade gången vad man gör på dagarna, få och ge komplimanger etc etc.. =)
Jag satt iaf bänkad framför kalle anka och kollade på Kronér när han skulle tända ljuset =)
Det var väl lite små gulligt för Lasse är nämligen grymt lik min pappa =P
Vi käkade mat efter de och sen delades alla julklappar ut i all hast.
Jisses vad mätt man kan bli! Givetvis skulle här tas av allting som fanns på bordet, eller ja.. allt förutom janssons frestelse.. jag HATAR den maträtten.
Usch och blä!
Melva fick sig ett riktigt gött skrovmål =)
Hon fick en jultallrik med skinka, tre olika sorters sylta, korv, köttbullar, revben och lax.
Det försvann i ett nafs allt de där, sen fick matte gå ut och rasta henne =P
Nu ligger hon på golvet bredvid mig och ser allmänt nöjd ut och har gaser i magen av alla pepparkakor. Gött de är med jul, inte sant? =)

Imorgon tvingade jag på min farbror Magnus att laga mat åt mig, Henke och Emily.
Pappa åker till Sälen med Maja tidigt imorgon och vi orkar inte laga mat så vi drar till Magnus och tigger =P
Han skröt om sin matlagning så nu ska han allt få visa vad han går för!

Julklappar fick jag allt..
Jag fick pengar som vanligt av farfar och Gull-britt och Pappa.
Av mamma fick jag kläder och smycken!
Jag har inte fått mormors julklappar än men av Linus fick jag ett spel till mitt Wii som jag längtat länge efter :D Nämligen Okami.. de är jätteroligt och så grymt snyggt gjort tycker jag ^^ *kär* Och lite andra grejer =)
Av min bror fick jag en julkula som jag själv valde ut och sådär..
Ja jag fick pengar av Rickard också (Min före detta låtsas pappa).
Jag fick en julklapp av Hampus också =)
Han kom förbi igår och lämnade den.. även om de var ett tag sen han köpte den sa han så skulle jag ha den. De var dvd-filmer ^^
Bra sådana också.
Jag e så glad över alla grejer jag fått! Jag har svårt för att säga tack och sådär men jag menar de verkligen.. Tack så mycke allihop!
Även dom jag inte nämnt här.. =)

Igår natt var jag ute och slira lite med Opeln och träffade Tobbe. De var trevligt att träffa honom faktiskt ^^ Han lärde mig att burn:a =P
De var lite småkul. Kom in på varvstoppet bara och ungarna vid älv-anns blev jätteimponerade.
Haha jag fann dagissnuten (Han heter egentligen Mikael men kallas för dagissnuten då han åkte runt förr på sin moppe och höll koll på alla ungdomar om kvällarna, så vi alla kunde sova gott om natten... hm.) sovandes i en röd epa.. han måste ha bytt upp sig ifrån sin kapade, gula 240 =P
För nu har han en helröd 240 med flak därbak.
Jag tycker nog den röda är snyggare.. den gula var fruktansvärd.
Han hade en stor bild på kalle anka på baksidan av bilen och grejer alltså näe.. han är 35år och kör epa =P
Han fick göra om de provet typ, 7ggr eller någonting.
Men jaja.. hans pappa hade tydligen kört runt i den också.
Så ja.. speciella människor finns de här på rätt sida av älven, så att säga.
Det fina med landet.

Nu orkar jag inte skriva mera! Jag hoppas alla ni därute har haft en bra Julafton och jag önskar er en god fortsättning med mycke rester och glada miner!

//Alexandra

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vacker du är :D Och såå fina ni är tillsammans!!