23 december 2008

Snart julafton!

Tänk om man kunde ha samma känsla om julen nu när man är äldre som när man var liten!
Det har tonats ner mer och mer för varje år tycker jag.. Fast nu njuter man av julen kanske på ett annat sätt tycker jag.
Men de är väl en del i ens uppväxt antar jag =)
Iofs fick jag julkänsla nu när jag köpt dom flesta julklapparna (förutom min pappas och henkes) så kan jag få ro i själen!
Emily fick en julklapp av mig idag som hon kan använda imorgon.. Hon fick kläder =P
Vafasen ska man ge sin bror på 17år?
Suck.. eller sin pappa?
Han har ju redan allt.. men funderar på att skaffa han ett presentkort någonstans så han kan få göra om badrummet!
Tror jag skrev de i förra inlägget men vafan ^^
Fick äntligen köpt en julklapp till Linus!
Jag hoppas innerligt han kommer tycka om de, om inte annat får jag låtsasböla och dra fram mina puppy-eyes.

Jag åt nyss min första bit av julskinkan ^^
Pappa gjorde skinka till oss idag som vi fick till middag typ. Det var så GÖTT!
Imorgon blir de till att käka sig smällfet på julbordet och titta på kalle ankas jul.
Jag tycker de börjar kännas aningen tröttsamt att se på den.. den tråkigaste delen e ju den med djungelboken. Jag har aldrig varit så förtjust i djungelboken faktiskt.
Sen e jag så grymt trött på den förbannade rosa fågeln!
Men traditionsenlig som jag är så får de bli att titta på programmet ifrån början till slut.
Eller iaf slötitta =)
Och så ska man vara finklädd!
Fick en klänning utav mamma som jag ska ha på mig imorgon kväll!
Eller om jag tar den jag köpte idag.. får se hur de blir!
Behöver hur som helst ett par färgade strumpbyxor, annars blir de jättesvart allting =)
Intresseklubben antecknar, jag vet =)

Öppnade mammas julklappar idag ^^
Hon känner mig innan och utantill kan jag säga.. jag har stått och dregglat över ett halsband jag sett på guldfynd jättelänge och den enda som vet om de är väl Becca, om jag nu ens sagt de till henne! Iaf jag fick de i julklapp av henne :D
De är så fint.. Silversmycken.. jag ÄLSKAR silversmycken =)
I alla dess former i princip.
Jag gillar keltiska smycken väldigt mycke.
Jag kollade in en sida med smycken i keltisk stil.. ujuj de är snygga grejer!
De hade varit kul att ha något smycke i brons.
Det är ett väldigt fint material de med.
Guld är jag inte så mycke för faktiskt..
Om de ska vara guldsmycken ska de vara något litet och något väldigt, väldigt enkelt.
Litet å litet.. bara de är enkelt så fungerar de för mig iaf.
Guld lär man sig nog att uppskatta när man blir äldre =P

Idag har jag kört runt i Stenungsund och velat med astran, jag tror den börjar få in rytmen nu i systemet.
Den har stått still ett tag så nu e den allt luftad och allt vad de nu var de skulle bli.
Folk kan ju inte köra bil därute! Speciellt inte nu runt juletider.. Folk slarvar, kör fel och allt vad nu de kan vara!
Det är nästan pinsamt hur dåligt vi kör i juletider.. men så får de väl vara då!

Bah.. jag ska inte få träffa Linus på jääättelänge nu ju.
Men jaja.. =) Man får göra de bästa utav situationen man är i ^^
Mjo.. jag kommer dö av längtan. Men sånt e livet!

Idag mår jag bra och har gjort de hela dagen.. Bilen har inte larmat på hela dagen fastän batteriet är ikopplat, så lite beröm skall den allt få!
Jag tror den trivs här på landet och känner sig mindre ensam än någon annanstans =P
Japp! Jag mistänker att den lider utav separationsångest, därför börjar den tjuta och pipa! Men nu när den får stå bredvid pappas v50 (en fin volvo) så verkar den vara glad ^^

Imorgon är de sista dagen på min fine undersökning =) Se till att rösta nu om du känner för de!
Nu orkar jag inte skriva mera, så ni allihop får ha en fantastisk julafton med mycke mat, jobbig kalle anka och fina julklappar =)

God Jul!
//All yours Alexandra

1 kommentar:

Anonym sa...

Min soltopp <3
Jag önskar dig en riktig GOD JUL med många julklappar som är fyllda av kärlek, värme och mys :D You deserves it!!
Merry Christmas!
Luv u, kisses