03 december 2008

Ängslan och blöt hund

Var ute med hunden nyss.. de regnade och de var kallt.
Vi gick på asfalten bland dom höga husen och dom flesta var påväg hem ifrån jobbet.
Vi gick en bit in på en liten asfaltsväg ifrån stora vägen bland en massa små radhus.
Melva fick gjort sina behov och sen så var vi påväg därifrån och hem igen.
Det var en väldigt skön promenad även om den inte var så lång.
Den gav mig någonting.. kanske någonting att fundera på? En känsla att spinna vidare på?
Jag får se hur de slutar.. Om inte annat gjorde den mig lugn inombords.
Den släckte något, kanske en törst? Eller en längtan...?

Jag hade en sådan konstig dröm inatt.. känslan jag hade när jag vakna var ängslan. Jag drömde om en ståtlig kvinna i vit klänning och hon gav mig smärta. Så otroligt mycke smärta.. Men ändå ville jag inte vakna för jag ville ha den här smärtan. Den var bitterljuv.. Jag var beroende av den. Den var som sött och surt samtidigt. Saknaden jag fick när jag var vakna var otrolig. Men jag vet exakt vad den betyder och varför jag drömde den..
...Jag e påväg att bli fri.
Och jag är jävligt stolt över de!

Idag ska jag få äta köttfärssås och spaghetti ^^ Gott gott! Hungrig är jag också... ja, jag har käkat frukost å sånt idag! Jag börjar bli riktigt duktig :D Hihi.
Usch de luktar blöt hund över hela stället här.. Melva ligger och stinker i hallen. Ska försöka få henne ren med min hårfön tänkte jag.. =) Får se hur de går hon gillade de inte när jag försökte förut nämligen.. men jag hoppas de löser sig denna gången!

Nu får ni ha de så bra folket i världen!
Peace out..
//Alexandra

Inga kommentarer: