03 november 2009

Skåningar, kossor och Halloween

Denna veckan som gått har varit riktigt rolig! I måndags kom en kär vän upp till mig ifrån Skåne, nämligen Adde! Han skulle stanna hos mig hela veckan, men det slutade med att han stannar här i Göteborg ett bra tag! Han passade nämligen på att gå på en arbetsintervju och han satte jobbet också, den lille jäkeln =) Så nu jobbar han och bor här, vilket känns kanon! Nu slipper det kanske gå 5år tills vi ses igen =P
Men det var det värt, för det var riktigt mysigt att sova i husvagnen.Under veckan har jag och Adde bott i husvagnen, vilket resulterat i att min rygg är helt förstörd -.- (Anledningen till att vi sov där var för att min bror och hans tjej var hemma från Västerås =) Jag har verkligen saknat dem!).
I torsdags kom Miranda på besök också! Vi bestämde oss för att gå ut och gå en sväng i skogen. Jag ville nämligen visa henne ett ställe där det har legat ett gammalt hus. Det är riktigt fint där och jag tror inte det finns något som helar en själ så bra som en skogspromenad! Är man född på landet så är man! Jag kan verkligen inte leva utan doften av skog då och då.
Miranda sov över och på fredagen hade vi bestämt oss för att åka till Borås, där Miranda numera bor, för att gå på Halloween fest. Jag fick med mig Adde och hans vän Calle samt Henke och Emelie (min bror och hans tjej) och vi alla skulle givetvis klä ut oss. Miranda hade köpt en kodräckt, Calle var en zombie med gulsot, Adde var prostituerad, Henke var Addes hallick, Emelie var en ninja och jag klädde ut mig till en gammal tant som rymt från psyket.
Hemma hos Miranda så kom det två personer till; Pernilla och Sofia. Vi käkade, gjorde oss iordning och sen stack vi till textilhögskolan i Borås, för det var där festen skulle vara.
Hela kvällen var lyckad tyckte jag! Jag hade skitroligt! Jag har aldrig dansat så töntigt, känt mig så avslappnad och haft ett sånt underbart sällskap vid min sida som denna kväll!

Här kommer lite bilder från kvällen;






Tack för en underbar kväll allihop!

Inga kommentarer: