16 februari 2009

Barndomsminnen.

När jag och Linus käkade frukost förut så kom jag och tänka på min barndom =)
Vi bodde på landet allihop i ett stort hus bland alla lövträd och granar. Det fanns ingen årstid jag inte gillade för jag tyckte att alla hade sin charm. Men jag minns att om somrarna hade vi en stor pool på altanen, en sån där man köper i leksaksaffärer å fyller med vatten. Mina föräldrar fick ligga i och fylla den här poolen medans jag och henke plaskade i de lilla vatten som nu hade hunnit komma i poolen ifrån vattenslangen. Vi brukade bada hela dagarna och när vi var färdiga så var poolen givetvis nästan tom på vatten. Vi fick morgonrockar av mamma och sen var det dags att sova.
När jag var liten var jag fruktansvärt morgonpigg. Jag tror jag vaknade runt klockan 6 enda tills jag blev 10år gammal eller något. Sen gick det utför =) Men ja, när jag vaknade så sprang jag alltid ut för att kolla att poolen fanns kvar och om vattnet blivit varmt. Då fick jag syn på alla insekter som låg där och plaska för sitt liv i vattnet.. jag tyckte synd om dom och sprang å hämtade poolborsten. Jag tog upp dom en efter en och la dom i solen på altanen så dom kunde torka och flyga sin väg igen. Då kände jag mig riktigt bra inombords när jag räddat livet på allihop, nästan. Dom som redan hade dött dom begravde jag bakom våran dåvarande lekstuga och band ett kors åt dom av träpinnar eller maskrosor. Ibland sjöng jag för dom.
Och detta gjorde jag varje dag, varje sommar som vi hade den där poolen. Nu är man ju stor och har ingen pool längre.. Men i framtiden kanske? =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter jättemysigt =)