13 februari 2009

Shit happens when you party naked.

Nu börjar influensans grepp avta mer å mer, vilket känns jävligt gött. Är så trött på att vara sjuk nu så jag tror jag spyr på skiten.
Under tiden som jag varit sjuk har jag fått mycket tid att tänka, tänka på vem jag är och vad jag egentligen gör. Jag vill verkligen att alla människor ska vara glada och lyckliga och må bra.. Det är iaf sån jag alltid varit. Jag vill vara allas mirakel, men det kan jag inte.. vilket får mig att känna mig som en stor idiot.
Allting blir bara så fel.
Jag vill kunna hjälpa folk och bry mig om dom för jag är omtänksam och hjälpsam.
Men var har jag hamnat egentligen? Jag är inte den jag vill vara och som jag en gång var.
Jag är ingen ytlig person, jag snackar inte skit om folk, för det går emot hela min natur. Den här vintern har varit en bättre vinter, tack vare Linus =)
Men sen har den också varit väldigt tung, för jag har arbetat och arbetar otroligt mycket med mitt inre just nu och det kommer ibland upp känslor som jag inte riktigt kunnat styra över.
Men nu kommer våren och mitt sinne blir ljusare med den. Våren är min tid, jag älskar våren!
Jag pratade med min psykolog alldeles nyss och det kändes mycket bättre.
Men när vi pratade kom också annat upp.
Mitt ex. Jag tror inte jag känner en människa som är mer självkritisk och kritisk mot andra som denna person är. Det har givetvis gjort sin påverkan på mig men jag har alltid tyckt de känts fel, för jag är en person som kan umgås med alla människor och sitter någon ensam i matsalen så är det jag och mina vänner som sätter sig bredvid den människan så denne slipper sitta ensam! För det finns inget värre än att äta ensam i en stor matsal på skolan. Det är skrämmande tycker jag.. för jag var själv den personen dom 3 första månaderna på skolan.
Jag älskar människor! Jag älskar att hjälpa människor och jag vill välkomna alla i mitt liv. Mänskligheten fascinerar mig samtidigt som den skrämmer mig, men så är det. Ett mynt har alltid två sidor =)
Jag har dåligt samvete över hur jag varit, men jag ska bättra mig.
För jag är inte den personen som tänker sitta och titta på.


Ser du besten där i mörkret ser du hatet från hans vrå
Allt han vidrör sakta tynar bort
Han lockar till sig bödlar med att riket skall bestå
Och han reser sina murar runt sitt fort

Stärk din glöd höj din brynja över gravar över lik
Sök ditt mod i ditt inre du är rik
Han som sakta kom i lönndom han som sakta drog dig ner
Han bespottar hela världen för alla ser

Han lägger orden i din mun dränker själen din med mjöd
Han göder dig med talet som en vän
Men när murar åter faller vid hans fötter är han död
Och då står du lika ensam där igen, var stark

Han smider planer i det dolda sänder bödlar ut i strid
Söker makten, räddas det som räddas kan
Oändlig är den natten när ens timglas saknar tid
Efter mörker väntar frälsning, du vann

Du såg besten genom mörkret du såg ondskan från hans vrå
Såg hans murar falla sönder och förgå
Han som sakta kom i lönndom han som sakta drog dig ner
Du bespottar denna ondska när alla ser

1 kommentar:

Anonym sa...

du är en underbar vän ska du veta!! <33