01 februari 2009

Du vet väl hur fruntimmer är? Det skall vara mysigt också!

Dessa orden fick min låtsasbror Jonas av min far nu idag när han flyttat hemifrån.
Pappas särbo Maja hade skickat med sin son lite ljus =)
Det var tydligen väldigt roligt.

Nu sitter man på sitt rum igen uppe i Dingle.
Folket har inte riktigt kommit ännu.. tåget brukar komma vid den här tiden typ.
Men det gör inget, det är allt lite skönt att vara ensam faktiskt.

Det har varit en riktigt trevlig helg^^
Åkte hem i torsdags precis som vanligt.
Kom hem till mormor och käkade mat (hon lagar underbar mat min mommo^^) sen kollade vi på tv och lite sådär.
Jag fick tvättat och lite annat bös där med.
Den hissen som finns i den byggnaden min mormor bor i luktar paprika-spya.
Det är riktigt äckligt faktiskt =P Men jaja.. det bor ju många gamlingar där.
Säkert någon som inte kunnat hålla sig för att spy eller någonting.. höhö.

I fredags när jag kom hem till Linus så gick vi över till Johanna och Larsa.
Det var första gången jag var där ^^
Dom hade de riktigt mysigt faktiskt..
Så fick jag träffat mja.. vad-han-nu-hette och Johannas kompis Lisa, kristofer var ju där också, honom får vi inte glömma!
Vi käkade räkor å grejer, de var jättegött^^
Linus och jag hade vart på systemet innan och köpt något konstigt vin (det var första gången jag var där^^ Fick visa lägg å grejer :D *wie*) som luktade kiss i flaskan, tåsvett i glaset men smakade jättegott :D
Bouloti eller vad de nu hette.. men något sådant var de iaf.
Kristofer måste ha varit väldigt hungrig med tanke på hur mycket han hade ätit =P
Sen skulle inte Linusen vara sämre utan han skulle också käka mer och eftersom jag e hans flickvän får man ju inte vara petig i det här fallet heller.
Jisses vad mätt jag blev.. men räkorna tog slut iaf å det var ju huvudsaken^^
Sedan gick vi hem tidigt.. fan vad trött jag var den kvällen.
Men de var ändå trevligt^^

Ja och efter fredag har vi lördag!
Det var redigt gött med sovmorgon kan jag säga^^
Vi käkade frukost och sen var de i princip bara att göra sig iordning och dra hem till Linus syster Simone och hennes sambo Fredrik.
Efter mycket om och men med att hitta parkeringsplats (vilket nästan resulterade i att jag blev påkörd=P) så käkade vi middag.
Det blev Tacos, vilket alltid är lika gött^^
Simone har fått en ny kamera så hon tog kort på allt som rörde sig.
Förhoppningsvis fick hon inga konstiga bilder på mig =P
Vi satt i soffan och tjötade lite och sådär.. sen kom öh.. nu har jag helt glömt av vad han heter men han hade iaf med sig ett spel som heter med andra ord.
Man får ett ord som man ska beskriva med andra ord än det som står.
Det var skitkul :D
Jag vet inte om jag tog de alldeles för seriöst, men jag e ju en Augustsson... Mer behöver jag nog inte säga.. iaf inte för dom som känner mig =)
Efter någon timma till kom en kille som jag tror heter Erik.. (jisses, jag som har så bra minne!).
Jag träffade honom och den andre (än så länge namnlösa killen) på nyår.. så det var andra gången vi träffades.
Dom e riktigt trevliga faktiskt^^
Jao.. runt tolv tiden åkte vi hem.
Jag var så trött! Det var riktigt skönt att få sova faktiskt =)
Men det var verkligen en trevlig kväll! Och det vill jag tacka Simone och Fredrik för =)

Jag har varit så orolig..
Jag går som på nålar.. jag älskar verkligen dig min vän!
Jag vill inget annat än ditt väl och nu när du mår som du mår.. vad kan jag göra för dig?
För mig känns de inte bra att bara finnas till.. jag vill ge dig ett mirakel!
Jag vill vara det miraklet för dig som du har varit för mig.
Alla nätter jag var så ledsen och förbannad.. besviken och arg.. så fanns du där.
Du lät mig gråta ut och du gav mig en kopp te och vi pratade i timmar.
Det är tack vare dig som jag nått ända hit upp.. där jag är nu.
Åh.. jag känner mig så frustrerad och otillräcklig.
Vad som helst, jag gör vad som helst för dig.

Jag mår bra =)
Jag är inte sjuk!
Jag mår faktiskt bra.
Min depression börjar avta mer och mer.. jag börjar nå vattenytan!
Jag kvävs inte längre.. jag kan nästan andas igen.
Ren luft.. jag börjar märka omgivningen omkring mig, jag ser färger igen och jag kan njuta av en dag i solen.
Min ångest då?
Jag hatar min ångest!
Den kommer krypandes som äckligt slem.
Den smetar sig in i varenda vrå av kroppen och rusar igång hjärtat och ibland kan jag knappt andas.
Det gör så förbannat ont.. det gör ont så in i helvete.. Och den paniken, den e inte att leka med.
Men vad hjälper?
Jo det skall jag säga dig..
Gråta.. det enda som hjälper mot ångest är att gråta.
Och det gäller inte bara i några timmar... jag skulle behöva gråta i dagar.
För de hjälper... jag vet att det är det enda som hjälper.
Jag vet att det är det som jag behöver göra.
Så..Nnu kommer sorgens era i mitt liv.
Först ilskan och all frustration..
Nu kommer andra vågen som är alla jobbiga, smärtsamma sår som ska läkas ihop efter alla gånger du lyckats såra mig.
All min sorg och all min smärta börjar ta form och de ska UT!
Jag vill kasta iväg skiten i ett bottenlöst hål och se de sjunka å känna seger.
Jag ska bli ren.. jag ska bli fri ifrån alla mina gifter som du gett mig.
Alla gifter som du smygit in och som du nästan fördärvat mig med.
Men eftersom jag alltid varit stark, frågvis och rebellisk... Har jag klarat mig undan från att bli precis som du!
Och det är jag förbannat glad över!

Åh på tisdag kommer min bror hem :D
Jag kan inte träffa honom men han är iaf på rätt sida av Sverige ett kort tag!
Han åker upp till Västerås på torsdag igen så jag missar honom.
Men jaja... =)

Denna veckan är det jämförandeuppsats som gäller.. och samhällskunskap.
Jag hoppas på att få göra provet.. jag har gjort klart alla instuderingsfrågor och sådär så det lär väl gå okej iaf.
Näe helvete vad trött jag är.
Tror jag ska lägga mig snart..

Jag saknar dig redan Linus.. jisses.
Jag tycker så jävla mycket om dig så det är inte sant.
Jag är så glad att jag får vara en del av ditt liv.. är så tacksam över att du finns.
Du når verkligen fram till mig.. och jag skulle aldrig såra dig med flit.
Ne, aldrig.. jag skulle aldrig kunna möta din blick igen om jag någonsin gjorde de.
Jag skulle skämmas så jag dog..
Du har mig i ett stadigt grepp så att säga.
Det som är så underbart med dig Linus, det är att du håller det du säger.
Du gör mig trygg i hela min existens.
Jag trivs med dig.. att få vara i din närhet gör mig lugn och de passar mig helt perfekt =)
Du är perfect baby^^

Nu somnar jag snart vid tangentbordet...
kram på er allihop.
//Alexandra

1 kommentar:

Alexandra A sa...

bah! stavfel på legitimation.. bajs vad kasst gjort utav mig =P