14 augusti 2009

Mjaa... nää?

Jag har ingenting överhuvudtaget att skriva om! Jag är fullständigt tom på idéer och i och med att jag börjar min praktik på måndag har jag känt att jag vill njuta mer av dagarna så jag har änna varit ute och grejat och sådär =) Jag har också redigerat bilder och annat.. så det är min ursäkt :D

Däremot är jag smått arg faktiskt. Jag såg en film på kulturkalaset som heter tobakens barn. Jag ska aldrig mer röra vid tobak! Fy fan för barnarbete och alla ungar som DÖR för att vi här i norden ska kunna ha 100 olika cigarettmärken att välja på. Näe, dem använder gift som inte är av denna värld och de stackars slantar dem får kan dem knappt leva på. Det bara vrider sig i varenda cell i kroppen på mig, jag vill skrika NEJ, SLUTA, LÅT UNGARNA VARA! Men vad ska jag göra? Vad kan jag göra? Det stora bolagen har ett sånt järngrepp om dem och har oss som sina spelbrickor.
Vad ska jag göra?

Inga kommentarer: