12 augusti 2009

Second hand och Modelhouse

Imorse gick man upp tidigt, tidigare än någonsin tidigare på en ledig dag! Men det var för en god orsak - Jag och Miranda skulle ju spana in alla Second hand butiker i Blöteborg! Dagen innan hade vi spanat in en hemsida med hjälp av google som skulle guida oss genom Göteborgs second hand-butiker.
Vi började våran resa vid kungsportsplatsen och hittade en affär som heter Ragtime. Vi gick med stor förväntan och fynd i blick in i affären, vad fann vi? Jo, en otroligt snygg sjal... för 3500kr (!!!) Visst var den underbar, men 3500kr var väl att ta i? Nåja tänkte vi iaf och drog vidare och hoppades återigen på att finna något spännande. Men icke, vi hamnade i en dyrare affär efter den andre så till slut gav vi upp när vi var i Haga. Vi sprang in i en affär som Mirandas grannar har hand om; Olivolja etc heter den. Helt underbar butik! Dem har olivoljor i alla dess smaker som man kan köpa dl-vis, balsamvinäger som smakar honung och andra goda röror och dippsåser! Gå in på deras hemsida HÄR och utforska! Jag rekommenderar denna butik starkt!

Efter någon timme var vi hemma hos Miranda för att göra oss iordning. Jag var hungrig och trött så vi tog något att käka och sen började jag locka Mirandas hår. Maten tog så lång tid att vi blev försenade men vi kom ändå i tid till fotograferingen! När vi kom till Modelhouse blev vi väldigt välbemötta av den trevliga personalen och allt gick fint till. Vi blev sminkade (dock tyvärr av mindre trevliga människor) och sen efter ett par timmars väntan var de våran tur att bli fotograferad ^^ Fotografen var otroligt trevlig och snäll! Hon hjälpte till med allt och höll på och greja. Jag blev väldigt nöjd med nästan alla bilder =)

Nu har jag tänkt sova! Gonatt med er alla och jag hoppas att ni haft en bra dag också! Vill ni se tre bilder till av mig som tagits idag på Modelhouse klicka dig in HÄR då ^^
//Alexandra

2 kommentarer:

simone sa...

Men gud så vacker du är där du, jättefina bilder ju! And you know you look good ;)

Magda! sa...

jaaa!! dem är verkligen duktiga där! kände mig verkligen som en modell :D