10 augusti 2009

Musik som berör.

Jag har haft en riktig torka när det gäller att hitta ny musik. Men nu verkar jag ha hamnat i en period där jag vill lyssna på musik som gjort skillnad, låtar som alla har hört, älskat och blivit berörda av. Jag vill höra musik som får mig att gråta och vara glad samtidigt. Den låt jag tänker på just nu har jag en liten konstig relation till, och det är Mio min Mio med Gemini, Lyssna på den HÄR, Länken är från Youtube Den är så fin/hemsk! Man kan verkligen känna lidandet, sorgen men också glädjen och kärleken. Man kan inte slita sig ifrån den.
En annan låt jag haft svårt för är Madonnas låt; The power of good-bye, men just nu älskar jag den. Den är ju helt underbar! Lyssna på den HÄR, Länken är från Youtube
Min pojkvän Linus tipsade mig om en annan låt som är en riktig filmlåt, men den är enormt maffig och låten är ett riktigt mästerverk. Jag kan inte lyssna på den utan att bli berörd. Låten jag talar om är; Lux aeterna med Clint mansell. Du kan lyssna på den HÄR och länken är ifrån Youtube. Jag vill bara varna för att låten är väldigt ödesdiger och du har förmodligen hört den förut. Den är nämligen med i filmen; Requiem for a dream och väldigt många andra filmer. Lyssna och njut säger jag bara =)


Bilden är tagen härifrån.

//Alexandra

Inga kommentarer: