02 augusti 2009

Thelman

Idag har jag och Linus varit hundvakter åt Thelma, en Rottweiler tik =) Det har varit hur mysigt som helst, Thelma måste vara den skönaste hund jag känner ^^ Vi var ute på ängarna i Torslanda på en liten promenad och hon slängde sig direkt ut på gräset och rullade sig, det såg så härligt ut! Ibland önskar jag att man var mer hund än människa. Jag gillar verkligen deras sätt att vara och bete sig. Dem är smått naiva, snälla och gör allt för sin flock. Det beteendet jag gillar bäst är nog denna; Att dem ser varje ny person/hund som en ny vän, tills motsattsen bevisas. Medans vi tänker; Åh en främling, tills vi fått det bevisat att denna inte är farlig och vill något ont. Jag ska givetvis inte dra alla över en kant, det finns underbara människor som gör världen ljusare, om ni klickar HÄR kommer ni till en utav dem =)

Ha det gott ikväll!
//Alexandra

1 kommentar:

Muzzy sa...

Hehe, hundar är härliga! ^-^

Läser du oxå den bloggen? :O Jag var ju på hans föreläsning när det var HBT-fetstivalen här i Götet. Han e så härlig o hans ungar e görsöta! :D

Ses på onsdag!
Kramar