06 maj 2009

Frihet!

Jag e fri från min maginfluensa nu ^^ Jag är bara öm och lite kraftlös men annars så är allting bara bra :D Jag ska allt ge mig ut idag. Jag var ute igår med. Det var redigt kämpigt men jag gick hela vägen till hemköp och tillbaka, med Linus.
Jag ska färga om mitt hår nu, det börjar bli riktigt risigt i färgen. Men jag ska kolla om jag hittar min favoritfrisör, han må vara lite dyr men jävlar vilka resultat det blir! Han gör verkligen allting möjligt. Jag hade knallrött hår en gång som han förvandla till ljusblont utan problem ^^ Han e grym, rolig och megatrevlig. Bara det att när jag sätter foten därinne så blir allting bara fel -.- Jag gör jämt bort mig med honom. Men ja.. så jag tänkte att denna gången får någon följa med.. Jag e feg ^^

Oh, innan jag glömmer det! Jag fick reda på att mjölksyra är bra för fet hud. Syran i mjölken löser upp det feta oljelagret på huden och öppnar porerna. Jag har fet hy och jag har provat en ansiktsrengöring med mjölk i nu i en månad drygt. Mina finnar är påväg bort och okej, huden känns inte stramande torr eller torr överhuvudtaget, men den har blivit lugn och fräschare. Nu gick ju jag ifrån att tvätta mig med tvål varje kväll och använda apotekets finnmedel (Basiron), och alla som använt den vet hur mycket den torkar ut! Men med rengöringsmjölken så blir huden först lite fet ett par dagar men sen lägger det sig. Huden behöver inte stressa med att producera mera olja för att smörja huden nu. Kroppen behöver bara vänja sig lite =) Om du ska leta efter rengöringsmjölk så leta efter en som verkligen innehåller mjölk =P Det går också bra med rengöring/krämer som innehåller äggvita (proteiner) det skall också vara mycket bra. Vill du lägga ansiktsmask är citrusfrukter - grape, citron, apelsin och jordgubb du skall leta efter i dina masker. Det är syran som gör det. Alkohol och tvålbaserade produkter ska man passa sig riktigt noga för när man har fet hy eller problem hy.
Om man tränar och känner att huden blir röd och irriterad efteråt ska man badda på en kall blandning av kamomill och gröntte efteråt. Det öppnar också upp porerna och lugnar huden. Kamomill är världens bästa naturväxt. Jag dricker väldigt mycket kamomillte för min oroliga mage och för att kunna somna. Den hjälper faktiskt =) man blir sådär gosigt trött istället för seg och knasig.

Så, nu fick jag det sagt :D Åh jag drömde en sån konstig men ändå mysig dröm inatt. Det kanske bara skulle bli konstigt om jag berättade den men, det får faktiskt gå!
Jag drömde att det var mörkt ute. Vi var i en skog som påminde om regnskog. Hela skogen var upplyst med facklor och stearinljus i träden. Vi gick på en stig, jag, Linus och hans mamma och pappa. Vi var påväg till Linus syster Simone och hennes sambo Fredrik. Vi gick en bit och kom sedan fram till ett stort rött hus (det är ett stort hus som är mer som ett lägenhetshus). Där kom dom ut och skulle möta oss, för vi skulle gå med dom in till stan för att Simone väntade barn och hon skulle föda när som helst. Fredrik hade packat på sig ordentligt och Vincent hade finkonstym. Melva traskade omkring som vanligt. Det var sommarkvällsvarmt ute och vi gick där på vägen. Sen kom helt plötsligt en kille och en tjej fram och började hota oss och skrika å grejer. Då plockade jag fram min magiska flöjt (ni hör ju hur det låter?) och visslade till mig bilen (!). När vi föste in Simone, hundarna och hennes föräldrar sprang jag, Linus och Fredrik fram för att slå ner honom, för han var riktigt arg den här killen. Han hade kniv med sig men ingen kom till skada iaf. Vi lyckades knö ner honom i en frusen sjö (?) och där fastnade han så hans tjej fick dra upp honom. han svor och sa massor med glåpord men ingen brydde sig. För bryr man sig inte, så försvinner dom.
När dom väl var borta så fick jag köra bilen sakta medans Linus och Fredrik samt hundarna var utanför och gick på vakt bredvid bilen på den upplysta vägen. Vi hade alla rutorna nere å vi sjung och spelade å hade oss =) det var riktigt mysigt faktiskt. Efter en stund kom vi fram till sjukhuset i precis rätt tid för Simone att föda och det blev en liten flicka! Alla blev skitglada och grattade å grejer.
Japp, det var min dröm de^^

Nu ska jag nog gå ut en sväng!
Kramar!

1 kommentar:

Simone sa...

Hahaha! Jag skrattade mig igenom hela drömscenariot :]