14 maj 2009

Krönikor

Idag har jag skrivit min krönika. Mina reflektioner om den kommer nästa vecka. Jag tog ett blogg inlägg som jag skrivit tidigare om hundar. Jag tror jag tänker publicera min krönika här faktiskt.. eller om jag skicka in den till en tidning =) Så bra tycker jag att den blev! Min svenska lärare ska bara rätta den först *host*.... ^^
Yaay idag ska jag få åka hem :D Imorgon skall jag till läkaren och jag funderar på att smörja in hela mitt ansikte med en fet kräm så jag får mycket finnar till imorgon ^^ men då får jag väl lida pin men så är de. Vill man vara fin så.. Usch vad hemskt det lät. Men samhället är ytligt och inte gör jag så mycket för att förändra det heller. Rätta in dig i ledet och gör som du ska. Vad hände med alla tankar om att få vara fri? Idag har Alex och jag haft lunchdiskussioner igen.. vilket vi haft hela veckan nu. Det börjar bli tröttsamt. Men Alex bär på så mycket information och hon är helt otrolig att lyssna på. Även om jag hört henne säga en sak 300ggr så är de alltid lika roligt. Idag prata vi om våldtäkter, Sveriges rättssystem och om klimatfrågor, politik och annat sånt bös. Man pratar så mycket om det här att man till slut inte orkar prata om de mer >.<

Idag fick vi god efterrätt i matsalen! Jag e glad sålänge jag inte får ugnspankaka.. jag spyr av bara lukten.. puh!

MVH
Alexandra

Inga kommentarer: