27 maj 2009

Paradis - vad lite man kan bli så glad för!

Idag ska jag skriva en svenska grej om paradiset. Just nu står det helt still i huvudet på mig. Hur ser mitt paradis ut? Vilka ska få komma dit? Hur kommer man dit? Det är frågorna jag fått och som jag skall besvara. Det kommer nog bli bra de där tror jag allt.
Jag var uppe hos rektorn nyss och det verkar som om vi inte får Bertil i matte b! Jag är helt överlycklig! Jag kommer äntligen förstå mig på matte, kanske ^^ Sissel och Marina är de lärare de står emellan. Mig spelar det ingen roll vem av dom det blir.. jag slipper Bertil! Okej, han är en jättebra lärare på andra grejer men just matte.. han tappar sina elever på vägen tycker jag. Jag förstår iaf ingenting, men jag är inte heller världsbäst på matte och det är väl mig han ska hjälpa då?
Vädret ute är helt underbart! Jag känner mig så full av energi när de blåser. Vinden leker i träden, luften känns ny och fräsch, solen skiner och allt är grönt. Det kan inte bli bättre!
Imorgon skall jag göra prov i fotosyntesen och kolhydrater.. tjoho! Ett prov mindre =)

Läs förresten Linus senaste blogginlägg här, den är riktigt roligt ^^ Men då kanske man skall läsa inlägget som är en recension om The golden compass innan man läser responsen som han fick av spelet =P

Nu ska jag plugga svenska och efter det blir det mer svenska.. skall ta mig fan göra den där MVG-uppgiften.. jag skall ha ett MVG! Eller iaf ett VG ^^
Kram på er! Ha en fantastisk dag, det vet jag att jag skall ha iaf =)
//Alexandra

Inga kommentarer: