24 maj 2009

Strömstad, 240 och mortadella

I fredags var jag i Strömstad på inflyttningsfest hos Helena. Hela den dagen är en rätt rolig historia. Jag skulle besiktiga en gammel volvo 240. Jag hade tid 13.40 i Torslanda, så jag åkte till Älvängen för att hämta bilen som jag skulle besiktiga. Jag kom dit ungefär 12.30. Jag hade alltså 1tim och 10min på mig att hinna till bilprovningen, för jag visste inte var den låg och jag kollade på eniro kvällen innan samt att jag fick förklaring av min pojkvän. Har man aldrig varit där är det svårt att veta vad folk menar...
Iaf, I bilen skulle bilnyckeln +300kr ligga för att jag skulle kunna betala besiktningen och köra bilen, men det gjorde de inte! Bilen var tom och låst. Så jag ställde mig och väntade och tänkte att de kan la fan inte bli värre nu, och visst fan blev de de! Det började spöregna och blåsa. jag började tappa mitt humör lite smått >.< Klockan 13.00 prick dök gubbarna upp efter sin lunch och jag fick nycklar och pengar. Nu var de bråttom, jag ska hitta till en bilprovning jag aldrig varit på och köra ifrån Älvängen till Torslanda på under 30min (vill då tillägga att de tar mig 45min att åka till Torslanda ifrån Älvängen vanligtvis). Det var bara att lägga gasen i botten och köra!
Jag tog en ny väg för jag tyckte att den borde gå fortare och de slutade med att jag hamnade för långt bort och grejer, nu kan jag säga att jag hade rätt mycket panik. Men jag fortsätte köra och sen efter lite om och men (och massor av tur) hittade jag bilprovningen. Jag var en 15min försenad så min tid hade gått ur... Men jag gav inte upp! Jag gick in och frågade gubben om han kunde besiktiga min bil iaf (jag smörade på om att de hade varit olyckor å skit på vägen..=P) och han sa att om jag väntade en stund så kanske de gick.
Med raska steg sprang jag tillbaka till bilen, satte mig och väntade. Minuterna gick och jag har nog aldrig hållt så hårt i mina tummar som jag gjorde och då, efter 30min väntan i bilen kom mitt reg nummer upp! jag blev så glad att jag körde fel in igenom porten. Ja.. de är en dag att minnas. Gubbarna började besiktiga bilen och dom banka här å var, 10kg rost flög ner och då kunde man svänga lättare sa dom. Iaf domen blev 5 punkter som skall åtgärdas men Bettan får inte körförbud förrens 22juni iaf ^^
Nöjd och belåten åker jag iväg och resten av dagen slutar fin fint! Förutom att jag kom hem fyra på natten, men jag får skylla mig själv! Kul hade vi iaf.
Ja just det, de står mortadella på rubriken också. Anledningen till att de gör de är som så att Linus köpte hem sån skinka och sen dess har jag haft de ordet på hjärnan och nu tycker jag det låter konstigt, så jag tänker på de ännu mer. Mortadella.. de är ett konstigt ord.

//Alexandra

Inga kommentarer: