06 maj 2009

Nytt och fräscht!

Nu känner jag mig ny och fräsch efter maginfluensan :D Jag har beställt lite (väldigt mycket) nytt smink, betalat skulder, vart ute på en promenad med älsklingen och nu har vi käkat och är mätta och glada ^^ Igår kväll hittade Linus ett spel som jag letat i 14år efter. Descent heter det. Jag spelade det flitigt som liten, man hade en joystick till som man vevade runt med för att få planet man satt i att ändra riktning osv. Iaf, vill du veta mer om spelet kan du ju klicka på länken här: http://www.youtube.com/watch?v=mzy7V8QHhvk

Det finns en låt som ligger mig riktigt varmt och djupt om hjärtat, och det är en låt med Erasure som heter Always. Jag fullkomligt älskar den låten. Jag hittade tyvärr inte musikvideon igen. Dom rensar ju upp som fan på Youtube nu, tycker det är skittråkigt. Men så är det.
Jag kan inte beskriva vad den låten innebär för mig. En sång att somna tryggt till, en sång om drömmar, kärlek eller en sång om trygghet ifrån min barndom? Nåja... jag älskar den iaf.

Erasure - Always
Open your eyes, I see
Your eyes are open

Wear no disguise for me
Come into the open

When it's cold (When it's cold) outside (outside)
Am I here in vain?
Hold on to the night
There will be no shame

Always, I wanna be with you
And make believe with you
And live in harmony, harmony oh love
(Always) I wanna be with you
And make believe with you
And live in harmony, harmony oh love
(Always)

Melting the ice for me
Jump into the ocean
Hold back the tide, I see
Your love in motion

When it's cold (When it's cold) outside (outside)
Am I here in vain?
Hold on to the night
There will be no shame

Always, I wanna be with you
And make believe with you (Always)
And live in harmony, harmony oh love
(Always) I wanna be with you (Always)
And make believe with you (Always)
And live in harmony, harmony oh love
(Always)

When it's cold (When it's cold) outside (outside)
Am I here in vain?
Hold on to the night (When it's cold in the night)
(Where the new love grows) There will be no shame (no shame)

Always, I wanna be with you
And make believe with you
And live in harmony, harmony oh love (the leaves are falling down)
(Always) I wanna be with you

Inga kommentarer: