19 maj 2009

"Vilket underbart trassel"

De var Mirandas kommentar om mitt trassel i halsbandet. Hihi, idag har jag gjort prov! Det gick jättefint tror jag =) Jag har också pluggat inför nästa prov och jag har skrivit om krönikan. Nu är de inte mycket grejer kvar. Imorgon skall jag göra engelska b grejer. Vi har fått en riktigt jobbig uppgift som skall vara inlämnad innan sommarlovet och en som ska in första veckan på sommarlovet. Någon filmanalys har jag aldrig sett på maken till förut. Det är säkert 100 frågor om fotovinklar och annat skit. Ja men de är bara att spotta sig i näven och plugga!

Imorgon ska jag få åka heeem :D Jag ska på bilresa igen till Strömstad på fredag. Vi ska bila 240 upp (Haha.. flashbacks, eller vad säger du Simone?). Denna gången har jag bokat en besiktningstid, tro de eller ej. Jag ska besiktiga bilen den 22 maj i Torslanda. Sen bär de av uppåt i landet. Vi ska på inflyttningsfest hos en tös som heter Helena. Så de ska bli fest.
Haha Miranda lånar mitt golv just nu. Hon ska vara i skolan och har ingen annanstans att sova, så då ställer man ju upp såklart :D Nu sitter hon och kollar på hundvalpar och hittade en jack russell/labrador blandning... Ja jag vill inte veta hur det gick till =P
Mm.. de var väl allt för mig idag :D

Igår var vi hos Alexandra och firade hennes födelsedag. Jag fick glass med hallonsås ^^ Gott som fan var de! Sen fick hon paket och grejer och jag tror hon blev jätteglad =) Hihi. Hon fick en 3liters gryta med massor utav mat i ifrån mig och Miranda. Efter tårtan och presenterna vandrade vi ner till biosalongen för att kolla på film. Vi såg Quills.. och det var en av de mest groteska filmer jag sett. Den började bra och var smårolig och pervers sen tog den en vändning som vete duga! Jisses.. min mage vred sig in och ut tror jag. Jag kunde iaf inte sova. Knasig film.. ja, jag rekommenderar den om man vill se något som inte är en typisk amerikansk film. Den handlar om en man som inte kan sluta skriva som bor på ett psykhem eller dårhus, som dom säger i filmen. Filmen utspelar sig under Napoleons tid så det är ett tag sen. Men den var bra i början och sen blev de bara blä och knas. Jaja.. hemsk var den iaf.

Nu ska jag dra ner till matsalen och käka kycklingrisotto :D
Kram på er!
//Alexandra

Inga kommentarer: