23 juli 2009

Dripp, dropp, dripp, dropp

Det bara regnar och regnar hela tiden, nåja kan man inte vara ute får man vara inne! Igår tog jag och storstädade hela Linus lägenhet. Jag dammade, dammsög, moppa golven, rensa iordning papper, vek ihop kläder, rengjorde toaletten, handfatet och badkaret, tvättade lister och annat bös. Tråkigt är det men fint blir det =) Så nu går jag bara runt och njuter av hur fint här är, samtidigt som jag känner att jag vill göra mig själv iordning ordentligt nu när allt annat omkring är iordning. Jag tror bestämt att jag ska ta mig den där skönhetsdagen som jag nu skjutit upp så länge. När jag var i skolan brukade jag ha en varje söndag, alltid skönt att komma upp till skolan ny och fräsch inför en ny skolvecka =)
Det här brukar jag använda mig utav på mina skönhetsdagar;

Här är listan på det du ser och information om dem:
1. Ansiktsskrubb - Oliv naturell Face scrub ifrån Kicks. Den har krossade kärnor ifrån oliver som skrubbar huden utan att göra den irriterad. Tar bort döda hudceller och dylikt. Passar normal till fet hy.

2. Ansiktsmask - Oliv naturell lermask ifrån Kicks. Det finns ingen bättre lermask enligt mig om man har normal/fet hy. Den stramar åt lite när man använder den. Man känner att den rengör på djupet och gör huden len och mjuk efteråt utan att fetta ner den. Har jag inte använt den på ett tag och sen använder den så ser jag en klar skillnad på hur min hy mår =)

3. Schampo - BIG ifrån Lush. Innehåller sjögräs, citron och havssalt (en del av schampot ligger på locket framför burken). Den är väldigt bra om man får fett hår fort som jag får. Använd ett lätt balsam efteråt (jag glömde få med balsamet på bild, men jag använder Veganese ifrån lush. Jättebra balsam som inte tynger ner håret. Även den har citron i sig)

4. Dusch creme
- The olive branch ifrån Lush. Innehåller vinlöv, färsk mandarinjuice, oliver och bergamott. Den är jättekrämig och go, luktar gott gör den också ^^

5. Bad
- The comforter från Lush. Detta är en delbar "badbomb" som luktar sött av vinbär. Den gör badvattnet rosa, den skummar lätt och oljorna i den smörjer huden lite lätt.

6. Kroppscreme
- Dream cream från Lush. Innehåller eteriska oljor ifrån bland annat rosor, vete, kamomill, oliver, tea tree (olja ifrån tea tree är mycket bra mot finnar!) och lavendel. Detta är en väldigt lätt men skön kräm. Vill man ha en fet kräm som gör susen för den torra huden tycker jag du skall använda Cocoa butter från Queen Helene, du kan köpa den här; Kakaobönan. Mamma använde den när hon var gravid med Elin för ungefär 8 årsen, för att ta bort bristningar =) Och jo, den fungerar skitbra. Man får smörja in ungefär 3ggr/dag om man ska få bukt med bristningarna. Tipset om den fick vi ifrån mammas afrikanska vän Sandy, som använt den i alla tider.

7. Massage/Lotion
- Massageolja från Lush. Den ser ut som vilken tvål som helst, men det är det inte =) Den innehåller kakaosmör (så även denna är bra mot bristningar), lavendel som har sin kända effekt att lugna samt nerolin som verkar upplyftande på humöret. Ta massagestenen och dra den längs huden så den får smälta och massera sedan in =)


Jag använder mest bara grejer ifrån Lush som ni märker =P Men det är verkligen en jättebra affär. Om du vill läsa mer om Lush och beställa eller läsa om vad dem gör för naturen och vilka ämnen dem använder i sina produkter, kan du kika in på deras hemsida HÄR
Nu får ni ha en fortsatt bra Torsdagskväll =)
//Alexandra

Inga kommentarer: