17 juli 2009

Haha, så går det när man har tråkigt.

Jag har Nightwish långt in i mitt hjärta, sen jag var 13år har jag lyssnat på Nightwish och stöttat dem genom att gå på konserter, köpa tröjor och skivor! Jag har en pärm hemma med alla texter Nightwish någonsin gjort i bokstavsordning, som jag satt och pluggade in en hel sommar.
Men nu skummade jag igenom texterna på nätet igen för att jag känner mig så nostalgisk och fastnade för Fantasmic krångliga texter. Iaf, här är en bit som jag funderar starkt över vad Tuomas (han skriver texter och sånger i Nightwish) tänkte när han skrev detta;

En textbit ur
Nightwish - Fantasmic;

Part 3
Bald Mountain Night
Devilheart endures but light
A mad aerial dance
Chernabog`s succubi

Black Cauldron born
Gurgi`s heart forlorn
Pig-keeper or hero
On a quest of augury

Maleficent`s fury
The spindle so luring
Dragon fight, dying night
Dooming might

Apprentice of Yen Sid
Conducting the galaxy
Dreamer on mountaintop
Spellbound masquerade

The Sailor an idol for the six-year-old in me
The Phoenix of White Agony Creek
Enchantress, A mermaid in a tale as old as time
A Dragonslayer, The Awakener

Japp, mycket kul skall man ha innan man dör ^^ Jag fattar ingenting, om jag inte slår upp varenda bok om alla sagofigur som han tjoffat ihop i den här låten.
Andra låtar som man inte heller hänger med i texterna är; Gethsame, Elvenpath och Nymphomaniac fantasia. Med Tarjas underbara uttal på orden så låter det ännu bättre ^^ I Stargazers bland annat låter de som om att hon sjunger Elephant company när hon egentligen sjunger; Oracle of the Delphian Domine. Lyssna själva, det är riktigt roligt =)

Här har ni Tuomas Holopainen. Så man tråna efter denna människa på alla konserter. För mig var han en Gud. Samma med Tarja, finns ingen vackrare kvinna på jorden! Jag har sagt de förr och jag säger det igen; Kommer hon och knackar på min dörr och säger att hon älskar mig, då är inte jag den som är den med att byta sexualitet =P

Nu ska jag laga mat till mig och pojken! Idag blir de lax med ris och lime och chilisås ^^
Ha en underbar fredagskväll!
//Alexandra

Inga kommentarer: