21 juli 2009

Fan vad bra den var!

Precis som jag misstänkte var den nya Harry Potter-filmen helt fantastisk ^^ Det enda som stör mig är att dem tar bort så mycket detaljer i filmen. Men jaja, man kan inte få med allting. Fast vissa saker är ju viktiga för att historien ska gå ihop, och om man gör film av en bok tycker jag ändå att man ska följa boken så punktligt man kan. Sen om vissa små skitsaker försvinner är ju inte hela världen. Annars var filmen strålande bra ^^ Den gick över mina förväntningar och det är det som räknas. Nu är det bara en lång väntan till nästa film, den håller på och spelas in just nu så om ett år eller så kanske man får se den sista och spännande avslutet på Harrys liv. Jag vet hur det slutar för jag har läst böckerna, men det är roligt att se det på film också =)
Det var underbart att få träffa Miranda igen =) Hennes närvaro får mig att känna mig fri på något sätt ^^

Jag var ute och gick alldeles nyss och varje gång jag är ute slår det mig hur vacker vår värld är och att vi måste värna om den. Jag älskar det här livet, jorden är så otroligt vacker! Titta dig bara omkring, andas in lukten, känn på sakerna du har omkring dig och lev här. Smaka på luften, njut av utsikten och livet du har blivit given. Tiden är så otroligt dyrbar här, ta hand om den väl!

Nu ska jag kolla runt lite på nätet om det finns några nya kollegieblock man kan köpa till den nya terminen i höst. Sen ska jag kolla runt lite på olika högskoleutbildningar =)
Ha de gott!
//Alexandra

1 kommentar:

Muzzy sa...

Tjo! Tänkte bara nämna att kollegieblocken är billiga på skolan, i receptionen. Tror de låg på 7 kr för block, penna och sudd! ;D
Bara så du vet ;P
Kramar