03 juli 2009

Hönö ^^

Idag är de Linus sista semesterdag, så Linus ville ut på Hönö en sväng. Vi for dit och träffade på hans föräldrar på en liten krog där =) Vi tog något att dricka och satte oss där en stund. Det här med pojkvänners föräldrar är läskigt tycker jag =P Men de kändes som jag fick lärt känna dem mer idag än jag gjort innan, de känns skitbra ^^
Vid fem skulle dem iväg och käka så då drog vi också vidare. Linus visade mig badplatsen vid en fyr och sen fick jag se stället han sommarjobbade på när han var mindre. Vi träffade på en kille där som heter Martin. Han var väldigt trevlig =) Vi käkade rödtungagratäng (den har man hört mycket om när Linus pratat om sitt sommarjobb =P), väldigt god var den iaf. Jag spillde ner sås på min vita tröja bara >.< Dumt! Vem vill gå runt med fisksås fläckar på en vit tröja? Innan vi skulle käka behövde jag på toaletten. Så Linus följer med mig in i butiken där de står ungefär 20pers och sätter fingret ovanför mitt huvud och vrålar tvärs över butiken; "Du! Martin! Hon här behöver gå på dass!" Jag har aldrig känt mig så uttittad förr i hela mitt liv, att jag inte dog? Men näe, jag är inte den som e den! Så jag kravlade mig in bakom fiskdisken och runt ett hörn in på toaletten. Är man pissnödig så är man. Japp ^^
På måndag nästa vecka ska jag ner till Gean, min låtsaspappas kompis och försöka få bort lite rost på Larsas bil. På lördag blir de fest hos min väninna Fanny. Hon fyller 20år och det ska bli väldigt roligt! Ska försöka få med mig kameran så man kan ta lite kort =)
På söndag kanske vi ska dra över till Johanna och Larsa å grilla. Det ska bli en rolig helg^^
Nu ska jag käka jordgubbar med glass med Linus =)

Ha de gott folket!
//Alexandra

2 kommentarer:

Simone sa...

Hahaha, fiskaffären ja, där har jag också många minnen från sommarjobbet. Härliga och trevliga människor där! :)

Muzzy sa...

Underbart du! xD Ses!
Kram