30 juli 2009

Men har man tappat den ena

Får man allt hålla fast i den andra.
Idag har jag varit med Miranda halva dagen =) Jag fick kämpa mig upp imorse. Jisses jag har verkligen vänt på dygnet. Gick och la mig halv fem imorses -.-' Jag var så trött när jag vakna att hade man fällt en bomb bredvid mig hade jag nog inte reagerat.
När Mirre kom så började jag med bakandet och efter någon halvtimme var allt klart =) Nybakat bröd är så förbannat gott på morgonen! Och det finns ingenting som slår nybakta, varma scones med smör som smälter och sylt (jaja, lite onyttig får man allt va!). Till det hade vi grönt te och kokt ägg =) Gott gott, nu mår min mage bra, och som vi alla vet; "Är magen glad så är människan glad". Det måste vara ett utav världens bästa citat (kommer ifrån Svensson, Svensson).
Efter frukosten så färgade Miranda mitt hår, brunt denna gången med =) Det blev verkligen jättebra ^^ Jag trivs i dem bruna nyanserna, inte alltför mörkt givetvis men typ guldbrunt och dylikt.
Vid femtiden sprang Miranda hem och jag och Linus blev ensamma kvar. Vi tjötade en liten stund och sen gick vi ut på en timmes promenad. Vi mötte Larsa och Johanna på parkeringen, tjötade lite och sprang sedan vidare. Det är så skönt att kunna gå ut och gå med sin pojkvän. Man pratar om så mycket annat när man är ute på promenader än inomhus har jag märkt. Dessutom hjälper ju den sköna luften hjärnan att komma igång ^^
Efter promenaden stack vi in och lagade middag. Det blev ugnsbakad kyckling i currysås, ris och kokta grönsaker, gott var de =) Sen blev det film och nu är de dags att sova. Det var min dag i stora drag.. hoppas att ni haft en bra dag också =)

Jag och Miranda. Kolla Mirandas hår, det ser skitfräckt ut :D

//Alexandra

Inga kommentarer: