04 mars 2009

Balfrisyrer och snöbollskrig


Ja idag vakna jag trött så in i helvete. Men man kravlar sig ur sängen, drar på sig de närmaste kläderna och drar iväg till skolan.
Det har varit många snöbollskrig här på skolan idag och Melva ville vara med. En kille smällde sönder en fönsterruta.. så där tog de roliga slut.
Jag har varit effektiv idag! Jag har pluggat.. eller spelat busdriver på lektionen. Skolans internet fick virus så dom stängde av nätet på hela skolan så vi kunde inte göra någonting. Men nu fungerar allting iaf. Det känns rätt gött faktiskt.

Jag var uppe en sväng i Dinglebo och tjöta med Becca, Martina och Mullebulle. Sedan gick jag och mulle till mitt rum och kollade balfrisyrer. Jag ska göra hennes frisyr till balen och sminka henne. Det känns roligt att hon frågade om jag kunde göra allt detta på henne. Jag provade olika håruppsättningar på henne idag. Men eftersom att hon har så kort hår så gick vi igenom alla frisyrer som fanns för kort hår. Inget blev väl som vi hoppades på.. så vi ska ut och köpa löshår. Det blir löshår som kommer hänga i en svans så kommer jag göra inbakade flätor hela vägen med pärlor i och en stor, röd lilja vid slutet av flätan på högra sidan så voila! Då har vi en balfrisyr utan att den blir överpampig.

Jag känner mig så konstig! Jag känner mig alldeles yr och dimmig. Jag ser dimmigt och hela världen gungar. Jag har druckit vatten som en idiot idag. Jag skojar inte om jag säger att jag dratt i mig 4 liter vatten bara idag. Jag vet inte vad de är med mig. Jag är inte hungrig, jag är inte trött och jag är så grymt törstig. Det har änna varit såhär i ett par veckor nu. Jag känner att min kropp börjar ta stryk av allting som händer. Jag känner mig helt enkelt full. Men det ska väl gå över! =)

Melva är så fin! Min lilla gumsegum! Jag älskar min lilla varg. Jag tror jag behöver städa mitt lilla rum igen. Och jag behöver nog vädra. Här luktar konstigt. Det luktar gamla täcken som legat förlänge i en garderob typ.
Åh jag har hittat en skrinda till Melvis! Så nu ska hon få arbeta lite granna. Jag vet att hon har problem med höften men hon behöver mer motion än de hon får av mig just nu så en skrinda blir skitbra! Lägger man lite vikt i den så hon får arbeta. Det ger henne också koncentrationsträning, stimulansträning och fysiskträning. Dessutom får hon känna att hon gör ett jobb. Så det är kanon.

Imorgon skall jag fortsätta med min tentamen av engelska. Sen ska jag tenta av Samhäll A, biologi A och Svenska B så jag får allt gjort. Jag har så mycket tid över så det kan bli rätt gött att få ha allt de där ur vägen. Jag har ganska lätt för mig i skolan (som tur e) så det ska nog gå bra tror jag =)
Imorgon får jag åka hem igen! Åh vad gött. Ledig hela fredagen fram till måndagen. På måndag ska jag, mulliz och Martina ut på götet å inhandla balgrejer till Miranda. Det ska bli skitkul ^^

ARRRGGHHH! Jag orkar inte!
Jag får ryck. Jag hade världens skrattattack förut med Miranda. Herrejävlar.. vi skratta åt tamejfan allting. Och sluta skratta kunde vi inte heller. Det är rätt skoj samtidigt som de är skitjobbigt =P Det känns verkligen i magen kan jag ju säga. Nåja :D Jag e trött huhu.

Nu ska jag snart decka i sängen.. det är inte mycket med mig idag.
Jag mår inte så bra i mitt inre känner jag och det börjar synas på mitt sätt att vara.
Så, rycka upp sig! Inhandla D och B-vitaminer så blir man av med detta =)
Jag kände en tjej som vart deprimerad i 12år och läkarna kunde inte hitta vad de var. Hin läg inne på olika psykhem, gick igenom alla tänkbara sjukdomar och grejer. Sen efter ett enkelt blodprov visade de sig att hon hade B12 brist.. så slapp hon de sen. Tänk vad lite vitaminer kan göra! Om ni nu prompt skall köpa vitaminer så köp ALDRIG något som täcker hela dagsbehovet. Utan ett tillskott som man kan kombinera med mat. Annars får man i sig förmycke vitaminer och då kan de gå riktigt, riktigt illa!

Ta hand om er!
Kram
//Alexandra

Inga kommentarer: