19 mars 2009

Oro.

Jag e så orolig för en nära kompis till mig. Hon mår inte så bra.. och jag vet inte hur jag skall handskas med de faktiskt. Jag vill göra så mycket för henne för hon gör så otroligt mycket för mig. Men VAD ska jag göra? Jag vet, jag ska finnas där och vara ett stöd. Men när man verkligen bryr sig om och älskar någon önskar man att man själv kunde ta alla deras bekymmer, bara för ett leende att det mår bra igen.

Idag gjorde jag läxprovet och det gick halvdant.. fick tillbaka min jämförande uppsats med massor utav fel! ÅNGEST. Jag får sitta och rätta till det någon annan dag, idag orkar jag inte. Det är så otroligt fint ute så man vill inget annat än att vara ute =) Men tyvärr är de min tågdag idag så det får bli en annan gång. Eller om jag bläddrar igenom grejerna och rättar en snabbis nu, går ut, packar, äter och sen åker?

Åh imorgon skall jag upp tidigt och prata hjärnspöken med min psykolog. Det var ett tag sen jag träffade henne nu. Min psykolog är så fruktansvärt vacker. Hon utstrålar karisma och man skulle lätt kunna känna igen henne på långt avstånd. Det är tråkigt att man aldrig kommer kunna lära känna henne. Man får ju inte ställa privata frågor till en psykolog, iaf inte min. Det är hon så grymt petig på. Men ibland har jag kunnat luska ut saker! =P Jag försöker men de är tröögt.. men ibland får jag henne att skratta och de tyder på att jag når henne.
Mm.. jag ska träffa mormor och morfar ikväll^^ Dom e så snälla som låter mig få komma och vara hos dom varje torsdag. Min mommo lagar så himla god mat! Dessutom lagar hon den inte så himla överflödig eller på något sätt onyttig. Hon vet vad hon gör.

Min farfar har flyttat ifrån huset nu. Han och hans nya fru Gull-britt ska flytta till hennes barnbarn i Lerum. Hallå, vi då? >.< Dumma tantjävel. Jag bråkade med henne på julafton. Eller de var hon som kaxa upp sig och var oerhört otrevlig. När hon flyttade in hos farfar slängde hon ut alla farmors grejer och satte in fotografier på sina barn och barnbarn i finrummet medans korten på mig och henke försvann in i ett hörne inne i datarummet. Va e de för stil? Inte för att farfar är den sociala, släktbevarande typen men ändå. Det sårar mig. När jag var liten brukade alltid farfar vara den som lekte med mig. Jag brukade bita sönder hans glasögon, kamma hans hår med en blöt nagelborste och somna i hans knä. Tänk om man kunde få vara så liten ibland?

Jaha ja.. vad mer ska man skriva då? Jag önskar att jag var miljonär och hade bil. Det hade underlättat en massa =) Men det är skönt att kunna jobba för sina pengar också. Jag tror man mår bättre inombords då^^ Eller ja, iaf jag gör de. Jag kan ju inte prata för alla =P
Usch idag var de ärtsoppa med pannkakor. Jag måste säga att jag gillar ärtsoppa men min mage gör inte de. Åh jag fick praktik på Blomsterlandet på backaplan!!! :D Jag e så jävla glad att dom ringde och sa att de gick bra! Jag blev så otroligt glad. Hon lät jättetrevlig och allt så det ska nog bli bra detta tror jag! Inga mer sura kärringar ifrån landet, dom e jag trötta på (Jo, jag har haft praktik i de flesta blomsterbutiker där jag bor och dom e bara sura och griniga tanter där!).

Jag ser fram emot min praktik, jag ser fram emot sommaren (som jag kanske inte tycker är så rolig om dagarna.. men nätterna^^). Åh snart ska jag ut på krogen med Becca hoppas jag! Jag e så sugen på att festa men jag e så jävla luspank. Men hon sa något om att bjuda och ses så då var jag fast direkt ^^
Det kommer så många bra band till Sweden rock i år.. Dream theatre, Flogging molly, HEAT, Foreigner, In flames, Renegade five, Pain osv. De hade varit något att se. Men e man pank så e man.. åh vad pessimistiskt de där kändes men ja =P Man får begränsa sig.

Nu är det helggång och de innebär inga fler blogginlägg förrens efter helgen förmodligen. Jag ska ha de bra tills dess! Och om du läser Simone, dig träffar jag ju till helgen =) Det var längesen man såg dig så de ska bli kul ^^ Det blir kalas för Simones sambo Fredrik som fyllt 25år och för Linus som ska fylla 25år.

Farmor:
Det här är din årstid Farmor. Jag vill lägga en blomma på din grav.. men jag vet inte var den ligger någonstans. Jag ska lägga en bukett med påskliljor, för de har jag hört ska vara din favorit. Jag kommer inte ihåg alltför mycket utav dig, men jag minns dina varmar kramar, ditt underliga skratt och din omtanke. Jag älskade dig då och jag älskar dig nu med. Jag älskar alla minnen med dig. Jag hoppas vi ses någon mer gång, jag vet att du inte trodde på Gud, vilket är märkligt för att vara ifrån din tidsålder, men jag hoppas vi ses igen! Jag vill hedra dig genom att komma ihåg dig och föra dig vidare till mina barn och barnbarn. Jag tänker inte låta dig bli glömd!
Näe nu pallar jag inte att skriva mera. Jag saknar dig. Jag tror de fanns mycket mer som du kunnat uträtta i den här världen. Berättelser du kunde berättat.. Vila i frid.

/Alexandra.

1 kommentar:

Viktoria sa...

Åh va gulligt skrivet av dig till din farmor =) Grattis till din praktikplats, hoppas att allt blir bra:) kram på dig!