06 mars 2009

Promenad

Ja då kom jag precis hem efter en lång promenad. Gick ut klockan 15.00 och kom hem typ nu (17.00). Jag och Melva var ute och gick till ängarna som ligger lite längre upp. Det tog en timme för att Melva drar som en åsna. Enveten så in i helvete! Och matte är väl inte sämre där så de är en kamp om vem som ska vinna mellan oss hela tiden =P Men eftersom att de är jag som bestämmer så får hon vika sig! Hon har börjat gå mycket bättre i koppel nu än tidigare. Jag har iofs inte gett efter när hon dragit som jag gjorde förr, vilket var väldigt dumt gjort. Men ha! Skam den som ger sig.
Skönt att få komma in nu faktiskt. Det började dugga lätt ute så de var bara att vandra snabbare hemåt med hund å grejer. fasen vad många fina kommentarer jag får om Melva hela tiden =) idag fick jag 3st: "Åh vilken fin hund du har!", "Titta vilken fin hund!" och "Åh, vad söt den hunden var!". ja hon e fin. Men det är mycket jobb med henne. Hon var en vildhund när jag fick henne. Så jag tycker att jag lyckats riktigt bra med henne =) Innan jag fick henne kunde man inte ha henne i ett möblerat rum ens en gång och vara ute och gå? Ja, hon hade aldrig gått i koppel förrens jag fick henne heller. Jag fick henne när hon var 2½ år. Jag fattar inte hur människor tänker. Skaffar man sig en hund så ska man bannimej se till att träna den också! =)

Näe nu ska jag iväg till hemköp och inhandla kvällens middag! Linus jobbar natten så vi får göra mat när han kommer hem.
Det blir nog grekisk kyckling idag tror jag, är änna sugen på de!
Pappas pök Maja gör en jättegod sådan så ska apa efter henne tror jag ^^
Kram på er!
//Alexandra

Inga kommentarer: