05 mars 2009

Vårtecken ^^


Imorse runt sex tiden när jag var ute med besten såg jag de första snödropparna ^^ (förutom dom som växt upp för tidigt då). Det förgyllde min dag iaf =)

Idag har jag haft en muntlig del utav min engelska tentamen. Jag fick MVG på mitt tal och språk. Det kändes väldigt kul faktiskt :D Jag älskar engelska. Det är mitt favoritämne faktiskt. Odd är en bra lärare! Han e så duktig och kan verkligen handskas med elever på rätt sätt. Han e inte vidare sträng men han undgår inte heller sanningen och är fjompig som andra lärare kan vara. Han tipsade mig om att läsa vidare i engelska. Finns ju hu många kurser som helst på engelska, så varför inte? Jag tycker det är skitkul och enkelt så det kanske man ska göra =) Ser dessutom bra ut på pappret sen när man ska söka jobb.
Jag funderar starkt på att bli miljöskyddsinspektör. Men vi får se.. de gäller ju att hitta en nisch där man kan tjäna pengar. Som en familj i Norge. Mannen i familjen är lärare för barn med speciella behov och kvinnan säljer donuts utanför ett köpcentrum. Och vet ni vad? Det är inte pga mannen som pengarna rullar in, utan kvinnan. Dom har blivit miljonärer tack vare kvinnans idé om att sälja donuts =P Hon bakar dom själv och har tagit reda på när folk är ute och handlar som mest. Så ja.. det gäller att hitta en nisch.
Jag hoppas att jag kommer att hitta min!
Om allting nu skulle skita sig är det bara att hitta en gammal skruplig miljardär och gifta sig med honom, ge honom de bästa sista åren och ärva alla hans miljarder. Hehe jag presenterade idén för Linus igår och han tyckte inte den var lika fantastisk som jag tyckte att den var =P
Näe skämt å sido.. jag har allt mina trädgårdsplaner kvar också. Men det börjar släppa mer å mer.. som gammal färg på ett hus.
Nu har jag svenska. Vi håller på med antiken och grejer så ska greja med det när jag skrivit klart här. Sen skall jag packa, käka och dra hemåt! Längtar hem till min goding^^ Kanske kan fråga Johanna om vi kan ut å traska på fredag med hundarna. Det är alltid roligt =) Röra på döfläsket.


Japp nu skall jag arbeta!
Kram på er allihop.
//Alexandra

Inga kommentarer: