11 mars 2009

Papper för kräsna skinkor!

Nu har de krafsiga pappret hos Linus tagit slut och vi fick ta fram finpappret, Lambi =P Min mormor var med i Bingolotto för en herrans massa årsen (tror de var 96, 97 eller 98) och då vann hon 1000 dassrullar ifrån Lambi och en resa. Yes vad kul! Äntligen får man komma till Bingolotto och vinna dassrullar. Men resan var bra sa hon. Deras sista Lambirulle gick 2007. Och då hade dom ändå gett bort massvis. Hehe ja.. så e de =)
Nu har det gått en månad och jag är vråltörstig varje dag. Jag får t.o.m gå upp på nätterna och pissa som en annan pensionär. Jag e trött konstant och jag mår illa hela tiden. Jisses.. min ångest om döden håller fortfarande i sig. Så irriterande. Men det börjar allt vända nu. Jag får sånna här perioder när jag e rädd för döden. Mamma sa att de skulle gå över när jag var 10år och det trodde jag blint på! Men det har det inte gjort. Hakar jag mig fast för att jag innerst inne vill de? Kan vara så. Jag e så enveten om saker och ting så det är ju inte omöjligt.
Men nu e de ju vår å grejer! Satt på balkongen igår i en halvtimme bara för att få känna solljuset mot min fisbleka hy.

Jag har varit ute varje dag med Melva på långpromenader (förutom i lördags). Melva fick något krampanfall igen. Lite läskigt faktiskt.
Jag måste tyvärr sälja Melva igen. Hur jag än gör har jag inte råd med henne. Hon förtjänar någon som har råd med henne. Älskar henne de gör jag av hela mitt hjärta och hela min själ.. jag ger henne den stimulans hon behöver. Men jag kan inte ge henne vården och försäkringen hon skall ha. Jag vill inte ha henne oförsäkrad. Tänk om något händer med henne? Usch näe jag skulle aldrig förlåta mig själv.

Åh Röyksopp har gjort en ny låt här ser jag. Den var rätt skön faktiskt =) Happu up here heter den. Ny å ny är den väl iofs inte.. men skön var den!
Nu är det sol ute.. skall väl ta en långpromenad med Melva senare och jag hoppas mulle följer med. Men det får bli efter middagen som börjar klockan 16.15. Fan vad det är gött at bara få maten serverad! Dom gör jättebra mat här på skolan. Vi får ekologisk och krav-märkta grejer. Och saker vi odlar själva (vi odlar endast krav-märkta grejer). Vi använder inga gifter eller annat bös. Känns skönt att veta vad man får i sig =)

Usch jag har ett krukväxtprov efter mig.. Jag skall kunna 47 krukväxter på svenska och latin. Bläsch.. men det är bara att sätta sig och plugga in! Jag kan iaf en utav dom i huvudet =P Euphorbia pulcherrima - Julstjärna ^^ Det folk kanske inte vet om julstjärnor är att dom egentligen är träd och inte krukväxter. Planterar man om dom i en större kruka så ska ni se att den kommer växa till sig =)
Åh jag har fått sån lust att binda blommor igen.. göra blomsterarrangemang och grejer. Det är så förbannat kul och fint blir det. Men snittblommor e så grymt dyra. Fast jag tycker personligen att vildväxta blommor e vackrast. Jag brukade alltid plocka blommor som finns på åkrarna hemma. Sätter man ihop dom med olika grässorter och grenar ifrån olika träd och sånt.. hehe ja mm.. fint blir det iaf =)
Mina favoritblommor är nog syréner, rosor, liljor, nejlikor, dahlia, magnolia och liljekonvalj. Orkidé ligger också högt på listan. Men jag vet inte riktigt.. favorit å favorit. Men det är dom blommorna jag alltid kommit tillbaka till så att säga =) Sen tycker jag att varje blomma är vacker i sig.. förutom rudbeckia. Jag hatar rudbeckior -.-


Jisses vad långt det blev idag. Men så fåre va ^^ Nu ska jag plugga svenska, vi håller på med antiken och sånt tjafs.

Kram på er allihop!

//Alexandra

Inga kommentarer: