13 mars 2009

Den som flest sjukdomar har vinner!

Ja idag har de hänt lite småknasiga saker. Jag gick till skolsyster för att prata om en del besvär jag haft i en månads tid - Illamående, alltid törstig och alltid trött. Vilket egentligen kan vara vad som helst.. men jag hade riktat in mig på diabetes eftersom att vi har de i släkten. Så jag gick dit å tjötade.. gjorde en massa prover. Jag fick göra ett gravtest för rutinens skull också samtidigt. Sen gick vi till vårdcentralen där tanten förberedde mig på att jag kunde få läggas in om blodsockret vart för högt. Så med grymt mycket ångest och nervositet stack hon mig i fingret och kollade sockret. Allt normalt som tur va!
MEN då hittade hon någonting annat istället.. mina njurar läcker ut en massa protein.. vilket innebär att mina njurar kan vara skadade eller att jag har njurbäckeninflammation och grejer. Detta är skitläskigt! Ska jag få alla sjukdomar innan jag ens fyllt 30år? Yaay.... Dessutom får man inte dricka alkohol så mm... näe jag e inte bitter!
Så de blir att boka tid hos läkaren. Dessutom skall jag få en hurttant som ser över min kost då min skolsyster tycker att jag har en konstig syn på mat. Och om de nu är så att mina njurar e knasiga så måste jag få en ny kost ändå.. hoppas bara att den går hand i hand med den jag redan har. Just nu kan jag ju inte äta någonting egentligen. Om min kostcirkel just nu består av: Ris, kyckling och kokta grönsaker kommer den säkert senare att se ut såhär: pasta, ris och potatis.
Hehe.. jag kanske får mixa maten? Haha fan.. jag e nog en pensionär trotts allt.

Jao.. nu har jag hämtat frukost och matkuponger till helgen för jouren. Det ska bli lite småkul faktiskt :D Imorgon ska vi ner vid 8.00-8.30 och vattna ^^
Det är skitmysigt tycker jag. Trivs verkligen med min linje och alla mina lärare. Jag älskar Dingle.. jag vill inte lämna stället faktiskt. Då har man de bra =)
Fick en massa tulpaner förut som jag gav till Alexandra. Hon behöver dom mer än jag ^^ Dessutom passar dom bättre till hennes rum än mitt. Hundet skulle bara vifta ner dom.
Snart ska jag dra och handla i affären^^ Fick 250kr ifrån skolan att handla mat för till helgen plus frukost ifrån köket för 2dagar.

Åh igår dog min sim Mario Heweii. Han fick väl inte pöka så mycket som han ville eller något. Jobbig snubbe med romantik som ambition. Blir så irriterad när man lägger ner timmar på skiten så går han å dör. Va e de för stil?

Näe denna dagen..
Kram på er! Ha en bra helg =)
MVH
Eran hypokondriker - Alexandra

Inga kommentarer: