23 mars 2009

Helg och tandvärk.

Helgen har varit riktigt bra tycker jag. I torsdag kom jag hem till mormor och fick någon tacogratäng hon hade gjort som var himmelsk. Vi småpratade, kollade på tv och hade de bra. På fredagen var de iväg till min tjöttant och sen tillbaka till mormor. Vi gick lite på stan och kollade i affärer, hittade en klänning och en bh som jag köpte. Efter det gick vi tillbaka hem till mormor och fikade, åt mat och sen var det dags att åka iväg igen, denna gången till Linus ^^
På fredags natten gjorde vi inget särskillt.. tittade på film och käka onyttigt. Det var rätt mysigt faktiskt.
På lördagen åkte vi hem till Simone och Fredrik för att fira Fredriks födelsedag i efterskott och Linus födelsedag i förskott. Det böev smörgåstårta och trevligt folk! Vi spelade lite sällskapsspel och sen fick jag migrän.
Förra veckan började min visdomstand uppe till vänster att börja växa åt något konstigt håll, så jag tror det var pga den jag fick migrän. Annars har jag inte haft ett migränanfall på flera år. Tanden har växt in i kinden typ.. sen har jag fått en stor blåsa på nedre sidan till vänster och en stor svullnad på höger sida, nertill. Den sprack dessutom förut så jag har gurglat saltvatten hela kvällen för att få bort smaken och alla bakterier. Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag har sån värk i tänderna och i huvet så det finns inte.. Men jaja.
Jag har också gjort en makeover på Helena som bor häruppe. Jag har fixat en klänning, frisyr och smink till hennes bal. Så nu är det både Helena och Miranda som skall fixas. Det ska bli jättekul! Sen har Simone (Linus syster) varit så himla gullig genom att ställa upp som fotograf på deras bal och student ^^ Jag kan inte tacka dig nog!

Veckan ser rätt lugn ut för mig.. bara några svenska grejer som skall rättas till och göras. Vi håller på med medeltiden och skall skriva ett litet arbete om de. Jag hoppas det blir bra.. känner att jag har tappat stinget lite grann för hur jag ska skriva.. Men jag tror det kommer tillbaka så småningom.
Nu börjar det kännas att våren är på gång på riktigt. Vilket påminner mig om att jag skall börja med mitt projektarbete med Emelie imorgon, planera växter, rabatter och annat bös. Jag tror det kommer bli jättebra det här.
Imorgon är det tema på skolan på eftermiddagen. Det ska väl bli skojsigt det här.. Vi ska prata om sopor. Våran skola är väldigt miljöinriktad så vi sopsorterar väldigt mycket och äter bara saker som e krav och ekologiskt odlat eller vad man nu ska säga. Men iaf.. ni fattar vad jag menar. Det känns väldigt skönt faktiskt att det är så.

Ne nu får det räcka för idag. Jag e rätt trött så ska nog gå och lägga mig tror jag.. eller spela sims en liten stund, Vardagsnöje =P
Kram på er!
//Alexandra

1 kommentar:

Viktoria sa...

Det behövs korta inlägg ibland så man inte sitter och somnar av tristess ;P
Ska inte du gå på balen eftersom du fixar allas stylingar?? tror du hade blivit balens babe ;)
kramar på dig!