03 mars 2009

Dassfilosofi






Varje gång jag e på dass och sitter där och uträttar mina behov så sätter min hjärna igång. Jag e så jävla smart när jag sitter på dass. Det är oftast där jag sitter och löser mina världsproblem! Sen har ju Linus dassboken på toan och det är nog en utav mina favoritböcker =P Läste ett citat: O, de var värt mödan att få bort denna ruttna födan. Jag tyckte de var väldigt fyndigt. Jag funderar skarpt på att köpa mig ett litet block och anteckna allt jag kommer på därinne. Jag tror jag skulle kunna lösa världsfreden om jag riktigt tänkte till ^^

Helgen har varit mycket bra :D Kom hem till Linus på torsdagskvällen och fick umgåtts lite med honom =) Hela veckan har jag gått och förberett mig inför middagen jag skulle ha på lördagen. Jag kom till slut på vad jag skulle bjuda på för käk. Pastasallad ^^ I mängder. Det är rätt gött faktiskt.. och billigt =P Man e ju student så.. jag tror folket blev rätt nöjda och glada iaf =) Det var kul att dom flesta kunde komma iaf.. tack för att ni förgyllde min dag! Och tack för alla presenter och grejer =)

Nu har jag hund och grejer igen. Var hos veterinären med henne idag och fick kollat hennes öron. Det visade sig att det inte var en öroninflammation utan en svampinfektion. Det var ganska skönt att höra.. svamp e ju lättbotligt så de var bra :D Dom tog endast 615kr för undersökning och recept =) Skitbilligt! Och jättetrevliga var dom. Jag rekommenderar Torslandas djurklinik starkt =) Och jag bojkottar Alafors veterinärstation. Dyra och otrevliga som fan.

Jag har funderat på en sak.. Alla människor har ju ett namn. Alla djur vi äger har ett namn. Och det gör att det blir.. tamt. Men om vi ser något, kanske ett vilt djur, dom har inga namn.. är det just det som gör dom till vilda? Alltså just bara grejen. Ser jag en katt som går lös utan halsband å grejer så tror jag nästan direkt att det är en vildkatt (blir så när man bor på bonnevischan) Men om jag vetat att den hette t.ex. Doris så blir de en helt annan sak. Jag känner mig nästan som en slav i samhället. Man ska gå i skolan, man ska jobba, man ska helst ha en relation med det motsatta könet och ett namn. Man ska vara någon. Iofs vill jag vara någon för min största rädsla är att bli bortglömd som sagt. Jag tycker det är skitläskigt.. Iaf namn.. det gör oss till så mycket mer. Vi skall ha personnummer, hunden skall ha chipid och tatueringar med siffror. Till och med i förintelselägrerna skulle man ha någon form av märkning så dom visste vem som var vem. Även om dom tog namnet ifrån dom hade dom iaf en unik siffra som visade vem dom var. Jag såg ett program på tv om samhället. Vi har byggt ett samhälle så avancerat att vi måste gå i skola i ungefär 13 år för att lära oss att leva i det. Jag vet inte jag tycker bara det är så.. det är bra att vi kan hjälpa varandra, hålla koll på varann och veta vilka vi är och sådär. Men bara själva tanken på vem jag är och vad jag gör för samhället och vad samhället gör för mig, det är så tryggt så jag skulle aldrig kunna tänka mig att leva ett annat liv. Vilket känns läskigt. Äsch jag vet inte, vad veligt allting blev =)

Mjao.. imorgon skall jag prata med Mimmi om jag kan få tenta av biologin så jag slipper den. Sen skall jag ha studieverkstad hela eftermiddagen. Jag har verkligen ingen motivation att gå i skolan. Men jag vill verkligen bli klar med den nu.. de är kanske min enda motivation. Jaja.
Åh imorse var Linus så söt =P Han pratade i sömnen som vanligt.. men han var extra gullig å pratade extra mycket. Han sträckte ut handen, smackade och sa: "Tja.. jag tycker du skall ha mössan med brättet på så du inte bränner dig. Jag tycker också du skall ha solkräm så du slipper kliandet när du bränner dig." =P hehe. Ja.. han kan allt få till det när han sover. Min lilla sötnos.. Jag tycker så mycket om dig! Jag hoppas att jag får vara med dig länge.. helst tills jag dör =) Du ger mig så mycket och jag hoppas att jag ger dig lika mycket tillbaka. Åh nu saknar jag dig ännu mer.. jag hatar att vara i Dingle just för att de känns som om du är på andra sidan planeten -.- Men men. Så är det.



Nu ska jag sova ^^ Gonatt med er!
Kramar
//Alexandra

Inga kommentarer: